Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، سد "ارغون کلمه" را یکی از طرح‌های مهم تامین آب آشامیدنی استان بوشهر دانست و گفت: برای تکمیل این سد به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار استانها -

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر وضعیت سدهای در دست ساخت در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اکنون 2 سد رئیسعلی دلواری و تنگ‌ارم در دشتستان وارد مدار بهره‌برداری است که نقش مهمی در تامین آب کشاورزی و شرب مناطق خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سد رئیسعلی دلواری را  بزرگترین سازه آبی استان بوشهر دانست و بیان کرد: سد رئیسعلی دلواری با حجم مخزن 695 میلیون مترمکعب بر رودخانه شاپور واقع شده است که برای  آبیاری 19 هزار و 500 هکتار از اراضی پایین دست و کنترل سیلاب‌های مخرب در فصل بارندگی و تامین آب پایدار کشاورزی اهمیت بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر میزان آب ذخیره شده در سد رئیسعلی دلواری را 317 میلیون مترمکعب دانست و افزود: با توجه به بارش باران‌های مطلوب در زمستان گذشته میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری  در مقایسه با سال گذشته، افزایش 10 درصدی دارد.

محمدی به سد تنگ‌ارم  دشتستان پرداخت و تصریح کرد: این سد با هدف کنترل سیلاب، تامین آب شرب منطقه و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به بهره‌برداری رسید و در زمستان گذشته 4 میلیون مترمکعب آبگیری و برای استفاده در بخش شرب در اختیار شرکت آبفای استان قرار داده شد.

وی از اجرای سد دالکی در دشتستان خبر داد و فزود: سد دالکی با حجم مخزن 270 میلیون مترمکعب با پیشرفت فیزیکی 20 درصد روند اجرای مطلوب دارد که امید می‌رود بر اساس برنامه تعیین شده آبگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر سد خاییز   تنگستان با حجم مخزن 16 میلیون مترمکعب را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشرفت فیزیکی سد خاییز 46 درصد است که نقش مهمی در تامین آب کشاورزی و شرب منطقه دارد.

محمدی،  پیشرفت فیزیکی سد باغان با حجم مخزن 32 میلیون مترمکعب را 30 درصد دانست و خاطر نشان کرد: سد دشت پلنگ نیز با حجم مخزن 150 میلیون مترمکعب در حال ساخت است.

وی، سد«ارغون کلمه» را یکی از طرح‌های مهم تامین آب آشامیدنی دانست و گفت:  این سد با حجم 1.8 میلیون مترمکعبی دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است که توانایی ذخیره 400 هزار متر مکعب آب در سال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر هدف از ساخت سد «ارغون کلمه» را تامین آب شرب دانست و بیان کرد: برای تکمیل این سد به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی اجرای طرح خط انتقال آب و مخزن ذخیره در کنار سد ارغون کلمه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برای 8 کیلومتر خط انتقال آب و مخزن یک‌هزار مترمکعبی 8 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

55 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی بوشهر تخصیص یافت بوشهر| سد "ارغون دشتستان" با 150 میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود بوشهر| سد "ارغون کلمه" دشتستان دهه فجر امسال آبگیری می‌شود

وی به ساخت دیگر سدها و بندهای ذخیره‌ای در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: سدهای کوچک و بندهای ذخیره‌ای مانند سد اخند، سد کلاکل و پروژه‌های کنترل سیلاب شبانکاره از دیگر طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی است.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT1 بیشتر بخوانید... استان بوشهر معین صادرات کالا به کشور قطر تعیین شد ۵۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی بوشهر تخصیص یافت بوشهر| سد "ارغون دشتستان" با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر میلیارد تومان اعتبار سد رئیسعلی دلواری میلیون مترمکعب پیشرفت فیزیکی استان بوشهر حجم مخزن ارغون کلمه تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد