Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نگرانی آمریکایی‌ها از گسترش ویروس کرونا در این کشور به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسیده و ۵۶ درصد نیز از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در مورد مدیریت بحران کرونا ناراضی‌ هستند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی در روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئن (۹ و ۱۰ تیر) از طرف موسسه ایپسوس و رویترز انجام شد و نتایج آن نشان داد که ۸۱ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی نسبت به شیوع کرونا «بسیار» یا «تا حدی» ابراز نگرانی کردند، رقمی که از زمان نظرسنجی مشابه ۱۱ و ۱۲ می (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت)، بالاترین رقم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در میان اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا رو به افزایش است. اعضای این حزب نسبت به زدن ماسک یا ماندن در خانه تمایل کمتری نشان داده‌اند.

طبق نظرسنجی جدید، از هر ۱۰ جمهوریخواه هفت نفر نسبت به شیوع کرونا در آمریکا اعلام نگرانی کردند. همچنین از هر ۱۰ دموکرات، ۹ نفر نگرانی مشابهی را در این خصوص نشان دادند.

این تغییر دیدگاه در حالی روی داده که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر آمریکا به ویژه در ایالت‌های آریزونا، تگزاس و فلوریدا افزایش یافته است. این ایالت‌ها واکنش کندی نسبت به شیوع کرونا نشان داده و نسبتا سریع شروع به بازگشایی اقتصادهایشان کرده‌اند.

«آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا ممکن است به بیش از دو برابر افزایش یابد و به رقم یکصد هزار نفر در روز رسد، مگر آنکه تمهیدات سراسری در کشور برای جلوگیری از شیوع به کار گرفته شود.

نتایج نظرسنجی جدید همچنین مشخص کرد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد مدیریت بحران کرونا ناراضی ‌هستند.

بعلاوه، ۴۱ درصد گفتند که جو بایدن رقیب احتمالی دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در هدایت پاسخ‌ها به شیوع کرونا بهتر عمل می‌کرد، در حالی که این رقم برای ترامپ ۳۴ درست بود.

در مجموع میزان حمایت شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بایدن هشت درصد بیش از ترامپ بود.

نظرسنجی موسسه ایپسوس و رویترز به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام شد و یک هزار و ۹۹ آمریکایی در آن شرکت کردند.

تاکنون ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۹۹۶ نفر در آمریکا به کووید - ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۱۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر فوت کرده و یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر بهبود یافته‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0035OQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

بر اساس یک نظرسنجی ۵۸ درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس نتایج آن، 58 درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند.

همچنین 48 درصد نیز گفتند یواو گالانت وزیر جنگ هم باید استعفا کند.

50 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار استعفای رئیس ستاد کل ارتش و 56 درصد نیز خواستار استعفای رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" شدند.

نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسداستانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهوزهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد