Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جهش تولید، اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود، وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد.

او ادامه داد: در این زمینه، کار‌های عملی قابل‌توجهی از ارائه تسهیلات بانکی تا تسهیل صدور مجوزها، موردنظر است و مسئولان استان تلاش دارند تا مراحل اداری لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی در قم تا حد امکان با سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه حمایت از تولید در قم تنها یک شعار نیست اظهار داشت: امروز شهرک‌های صنعتی قم با تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای احداث واحد تولیدی مواجه شده و همچنین میزان نیاز بخش صنعت به برق در قم رو به افزایش است که همه نشان از تقویت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان دارد.

سیجانی گفت: مسئولان استان نیز هر هفته و به‌صورت میدانی و ستادی، مسائل و مشکل‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در قم را در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای رفع آن دستور‌های لازم را صادر می‌کنند که در اکثر موارد عملیاتی شده و نتیجه موردنظر را درپی دارد.

او با اشاره به این‌که با رعایت اصول محیط زیستی توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در قم دنبال خواهد شد، افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای صنعتی شدن ازنظر نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی دارد که باید از این قابلیت برای رشد اقتصاد قم به شکل مطلوب بهره برد.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۳۷۶ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن قم تولید و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۹۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت