Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@10:28:08 GMT

کارتر طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۴۱۴

کارتر طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

رئیس جمهوری اسبق آمریکا طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را محکوم کرد و هشدار داد، طرح الحاق به راه‌کار تشکیل دو کشوری و امکان دستیابی به راه‌حل عادلانه درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیمی کارتر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح الحاق به منزله مصادره گسترده و غیرقانونی اراضی فلسطین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید این طرح متوقف و اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها براساس قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و توافق‌نامه‌های دوجانبه سابق به مذاکرات هدفمند برگردند.

وی توسعه‌طلبی مستمر رژیم صهیونیستی در شهرک‌های کرانه باختری را محکوم کرد و گفت، این اقدام هرگونه احتمال تشکیل کشور مستقل فلسطین را به خطر می‌اندازد.

کارتر گفت، طرح الحاق به راه‌کار تشکیل دو کشوری و امکان دستیابی به راه‌حل عادلانه درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد.

وی که رهبری میانجی‌گری معاهده صلح مصر و رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، تأکید کرد: طرح الحاق این معاهده و دو توافق‌نامه کمپ دیوید و اسلو را که نقشه راه صلح را مشخص کرده، نقض می‌کند.

در مجلس سنا، کریس وان هولن، سناتور دموکرات هم روز پنجشنبه اعلام کرد، از قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت اجرای طرح الحاق حمایت خواهد کرد.

وی گفت، در طرحش که ارائه خواهد کرد بر روابط تاریخی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی و تعهد آمریکا به امنیت این رژیم تأکید شده است و با طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالف است، منطقه‌ای که جهان آن را سرزمین کشور فلسطین آینده می‌داند.

وان هولن گفت: به شدت از کمک‌های امنیتی به دوست و متحد خود اسرائیل حمایت خواهم کرد اما نباید از کمک ما برای پیشبرد طرح غیرقانونی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در الحاق یکجانبه بخش‌هایی از کرانه باختری که به کشته شدن راه‌کار تشکیل دو کشوری و چشم‌اندازهای صلح منجر می‌شود، استفاده شود.

در همین راستا، یک منبع آگاه گفت، رایزنی‌ها میان کاخ سفید و دولت نتانیاهو ادامه دارد تا درباره نحوه الحاق به توافق برسند.

پیرامون ماهیت و میزان الحاقی که دولت آمریکا با آن موافقت خواهد کرد، این منبع می‌گوید: از نظر دولت واشنگتن طرح معامله قرن اعلام شده در نهایت به وضوح شامل حق اسرائیل در الحاق حدود ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری است با این حال، زمان فعلی دقیق است و هر گونه اعلام در هفته آینده شامل شهرک‌ها در منطقه اورشلیم (قدس) خواهد بود و الحاق غور اردن را به تأخیر می‌اندازد.

به گفته این منبع، نتانیاهو نسبت به تسریع طرح الحاق احساس نیاز می‌کند زیرا عقربه‌های ساعت انتخابات در آمریکا به سرعت در گردش است و نتانیاهو نمی‌خواهد خودش را در مقابل دولت دموکرات جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات و رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ببیند که با طرح الحاق مخالف است.

این منبع در پایان گفت، پایگاه تبلیغاتی مسیحی ترامپ در انتخابات به او فشار می‌آورد که به نتانیاهو درباره طرح الحاق چراغ سبز نشان دهد.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو به رغم فشارها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی و داخلی اعلام کرده بود که از ابتدای ماه ژوئیه جاری طرح الحاق کرانه باختری و غور اردن را به اجرا خواهد گذاشت اما با وجود اینکه سه روز از ماه جولای و موعد مقرر گذشته، این وعده عملی نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیمی کارتر طرح الحاق رژیم صهیونیستی کرانه باختری طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد

امارات متحده عربی که با رژیم اسرائیل روابط تجاری و سیاسی رسمی دارد، بعد از گذشت دو روز، اقدام این رژیم در حمله به رفح را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای که در وب سایت متعلق به خود منتشر شده، امروز چهارشنبه اعلام کرد که «به‌شدت» یورش نظامیان اسرائیل به رفح و «تسلط» بر گذرگاه مرزی آن را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات همچنین در این بیانیه، درباره عواقب تشدید تنشی که منجر به جان باختن بی‌گناهان زیادی می‌شد و همچنین تشدید بحران انسانی غزه هشدار داده است.

امارات همچنین بر اهمیت عدم اختلال در روند ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه تأکید کرده است. امارات همچنین گفته است که هرگونه اقدام برای کوچاندن  اجباری برادران فلسطینی و اقدامات مخالف قوانین بین الملل و حقوق بشر را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات ضمن استقبال از تلاش‌های قطر و مصر در وساطت برای توافق آتش بس، ابراز امیدواری کرد که این وساطت‌ها منجر به آرامش و پایان دادن به جنگ در غزه شود.

این وزارتخانه با تاکید مجدد بر موضع امارات متحده عربی مبنی بر بازگشت به مذاکرات برای دستیابی به راه حل دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین، بر اهمیت فوری یافتن و ایجاد افق سیاسی جدی برای از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر و پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

دو روز از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح می‌‌گذرد و امارات که با این رژیم عادی سازی کرده و روابط سیاسی و تجاری دارد، با تأخیر این حمله را محکوم می‌کند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردفلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌هاقطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردتداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاور هنیه: حماس تنها درباره توافق مورد قبول خود بحث می‌کند
  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • رشیده طلیب: نتانیاهو و مقام‌های رده بالای اسرائیل باید بازداشت شوند
  • تعداد بمب‌های منفجر نشده در غزه،‌ از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است/ میزان آوارها در نوار غزه بیش از خرابی‌های ایجاد شده در اوکراین است/ ارتش با نتانیاهو در مورد اهداف جنگ اختلاف دارد/ پلیس آمریکا تاکنون ۲۰۰۰ دانشجو را به جرم حمایت مردم غزه دستگیر کرده ا
  • رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری با عناصر صهیونیست درگیر شدند
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری با حمله نظامیان صهیونیست
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد