Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مهدی پورمحمدی رییس دادگستری رفسنجان گفت: عزم قوه قضائیه در رفع موانع تولید و مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی و رویکردمان در سال‌های اخیر حمایت جدی از تولید و اقتصاد بوده است.

او افزود: آیت الله رییسی اولین مقام ریاست قضایی است که از نزدیک با مشکلات بخش‌های خصوصی از جمله (هپکو، خودروسازی و…) ورود کرده است و در سال جهش تولید برای حمایت از مردم و تولید کنندگان گام‌های اساسی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با بیان اینکه فرهنگ، اولویت بلند مدت و اقتصاد، اولویت کوتاه مدت ایران است، افزود: با تدابیر ارزنده ریاست قوه قضائیه در طول این مدت بیش از ۵۰۰ کارخانه و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور از حالت تعطیلی درآمده است که یکی از آن‌ها کارخانه اروند چرخ (تولید رینگ ماشین) در رفسنجان با ۲۵۰ نیرو بود که بنا به دلایلی از جمله بدهی بانکی رو به تعطیلی می‌رفت و با ورود قوه قضائیه این مشکلات حل و کارخانه به فعالیت خود ادامه داد.

رییس دادگستری رفسنجان یکی دیگر از برنامه‌های قوه قضائیه را مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی برشمرد و با اشاره به وجود ۱۳ هزار قاضی در کشور افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری تأکید بر ۲ رکن اساسی عدالت و مبارزه با فساد دارند لذا قوه قضائیه هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نمی‌شناسد.

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: ریاست جدید قوه قضائیه دستورالعمل‌هایی از جمله حفظ کرامت انسانی، تشکیل مجتمع‌های تشخیص وِیژه رسیدگی به جرائم اقتصادی، دستورالعمل سامانه‌ای در اجرای احکام مدنی، رسیدگی به پرونده‌های معوق و دیدار و ارتباط مردمی را در قوه قضائیه ایجاد و به حوزه قضایی سراسر کشور ابلاغ کرد.

او به بخشی از فعالیت‌های حوزه قضایی شهرستان اشاره کرد و گفت: کل پرونده‌هایی که به حوزه قضایی شهرستان یعنی دادگاه، دادسرا و شورا‌های حل اختلاف وارد شده است در سال ۹۶ بیش از ۴۱ هزار پرونده بوده است این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۳۳ هزار پرونده و در سال ۹۸ هم بالغ بر ۵۰ هزار پرونده بوده است.

این مقام قضایی بیان کرد: در سال گذشته به تعداد ۵۲ هزار و ۲۰۰ پرونده وارده و معوقه رسیدگی و مختومه اعلام شد.

حجت الاسلام پورمحمدی دلیل افزایش پرونده‌ها به محاکم قضایی شهرستان را در سال گذشته مطالبات بانکی از مردم و سرقت‌ها دانست و تصریح کرد: بحران کرونا باعث از دست رفتن شغل‌ها شد و بسیاری به بانک‌ها به دلیل نداشتن درآمد بدهکار شدند.

او بیان کرد: همچنین فقدان درآمد برای خانواده‌ای باعث سرقت می‌شد اگر در مغازه‌ای کوچکترین سرقتی انجام می‌شد منجر به تشکیل پرونده می‌شد و تعداد اینگونه پرونده‌ها هم زیاد هستند.

رئیس دادگستری رفسنجان تاکید کرد: علیرغم افزایش پرونده ها، رسیدگی بیشتر و آمار ورود به زندان کاهش یافت؛ با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که ما نیز در رفسنجان از ظرفیت‌های پذیرش اعسار مهلت دادن، صلح و سازش و … استفاده کردیم و باعث شد اولین رتبه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در بین شهرستان‌های استان مربوط به رفسنجان باشد.

او اظهار کرد: در بحث محکومین زندانی شامل چک، مهریه و … نیز پائین‌ترین آمار در زندان را داریم و این امر هم با وارد شدن خیرین و ستاد دیه تحقق یافته است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه مبارزه با فساد قوه قضائیه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند