Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@15:07:00 GMT

سیل در ژاپن و ده‌ها کشته و مفقود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۶۴۲

سیل در ژاپن و ده‌ها کشته و مفقود

به گزارش افکارنیوز،

بارش شدید باران در جنوب ژاپن باعث جاری شدن سیل و رانش زمین شده و ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشته است.

اخبار بین الملل-سیل در نواحی جنوبی ژاپن امکان دسترسی به مناطق آسیب‌دیده را برای گروه‌های امدادی سخت کرده است و صد‌ها نفر با فرار به سوی بام‌های منازل در انتظار کمک به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۷۵ هزار نفر در بخشداری‌های «کوماموتو» و «کاگوشیما» مجبور شد‌ه‌اند شبانه خانه‌های خود را تخلیه کنند. همچنین ده‌ها هزار نفر از مردم کوماموتو در پناهگاهی در شهر «یاتسوشیرو» مستقر شده‌اند.

یکی از حادثه‌دیدگان به خبرنگار شبکه ان اچ کی ژاپن گفت: من بوی گِل گرفته بودم و کل منطقه از شدت آب رودخانه می‌لرزید. هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. برای همین مجبور به فرار از محل زندگیمان شدیم.

تصاویر نشان می‌دهد مناطق زیادی از شهر «هیتویوشی» در کوماموتو در آب گل آلود که از رودخانه «کوما» بیرون می‌ریزد، غرق شده است. خودرو‌های پارک شده در خیابان‌ها نیز بر اثر جریان آب از این سو به آن سو می‌روند.

گل و لای ناشی از سیل و رانش زمین وارد خانه‌ها شده است. سیل به درختان و خطوط انتقال آب و برق آسیب رسانده است و امکان برقراری ارتباط رادیویی دشوار است. در حال حاضر، ۸۰ هزار خانه در کوماموتو و کاگوشیما بدون برق هستند.

«ایکوو کاباشیما» فرماندار کوماموتو به خبرنگاران گفته است ۱۴ نفر از اعضای یک خانه سالمندان در روستای کوما بر اثر سیل کشته شدند که اجساد آن‌ها در یک عملیات نجات پیدا شد.

گفته می‌شود افراد زیادی همچنان مفقود هستند که تصور می‌شود زیر گل و لای ناشی از رانش زمین دفن شده باشند.

در همین حال، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن ضمن تشکیل یک کارگروه، قول داد تمام تلاش خود را برای نجات مفقودین انجام دهد. وی گفته است که تاکنون ۱۰ هزار نیروی دفاعی برای عملیات نجات بسیج شده‌اند.

آژانس هواشناسی ژاپن پیشتر هشدار‌هایی درباره بارش‌های شدید در بخش‌هایی از کوماموتو در حدود ۶۰۰ مایلی جنوب غرب توکیو صادر کرده بود، اما بعداً آن‌ها را به دلیل کاهش بارندگی تغییر داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیل رانش ژاپن ژاپن سیل رانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافتن دو گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی اعلام مرکز کنترل هماهنگی و عملیات استان خبری مبنی مفقود شدن دو گردشگر در ارتفاعات سیبک روستای بابامنصور شهرستان خانمیرزا دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات کوهستان خانمیرزا به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ

مثنوی اضافه کرد: پس از تلاش دو ساعته نجاتگران جمعیت هلال‌احمر و با کمک نیرو‌های مردمی آگاه به منطقه، این دو نفر پیدا و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • پیدا شدن ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات شملق داورزن
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • یافتن ۲ گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک
  • یافتن دو گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک
  • سیل در برزیل: ۳۷ کشته و ۷۴ مفقود