Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@21:21:46 GMT

چه زمان‌خوردن آب باعث نفخ میشود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۱۱۷۱

باورتان می‌شود آب نفخ شکم را ایجاد و تشدید می‌کند؟ زمانی که نحوه نوشیدن آب در شما صحیح نباشد عوارضی را به همراه خواهد داشت. ناطقان: می‌توانید بارو کنید که آب نفخ معده را موجب می‌شود؟ علاوه بر ده‌ها فایده که از نوشیدن آب سراغ دارید بایستی به عوارض آن البته به واسطه اشتباه در مصرف این مایه حیات هم بایستی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رساندن آب کافی به بدن، باعث می‌شود بدن عملکرد طبیعی داشته باشد، سوخت و ساز سرعت می‌گیرد (کالری بیشتری سوزانده می‌شود)، پوست شادابی و طراوت پیدا می‌کند و ما احساس پرانرژی بودن می‌کنیم. از سوی دیگر در شرایط تامین ناکافی آب مورد نیاز، بدن همه تلاشش را برای حفظ آب موجود انجام می‌دهد تا از کم آبی بدن جلوگیری کند. این شرایط به حالتی به نام احتباس آب منجر می‌شود که خشک شدن مفاصل، افزایش وزن، احساس تورم، افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب را در پی دارد.

درعین حال نحوه نوشیدن آب و برخی از انواع آب ها، باعث ایجاد نفخ شکمی می‌شود که خود، یکی از مشکلات شایع گوارشی است، اما نوشیدن آب چگونه باعث بروز نفخ می‌شود؟

شرایط نوشیدن آب برای جلوگیری از نفخ موقت
نفخ موقت بعد از نوشیدن آب می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. میزان آبی که نوشیده می‌شود و سرعت نوشیدن آن و مواد غذایی موجود در معده و روده‌ها ازجمله عواملی است که بر بروز نفخ تاثیر می‌گذارد. نوشیدن حجمی به اندازه نیم لیتر آب (یک یا دو لیوان) با معده خالی، احتمالا نفخ قابل توجهی ایجاد نمی‌کند، اما نوشیدن سریع مقادیر بیشتری آب در شرایطی که موادغذایی دیگری در معده یا روده‌ها وجود دارد تا حدودی اتساع شکمی و نفخ ناراحت کننده‌ای در پی خواهد داشت. هرچه مقدار غذای موجود در معده بیشتر باشد، احتمال بروز نفخ بیشتر خواهد بود.

شرایط سلامت

شرایط سلامت و دیگر عواملی که تخلیه معده را کند می‌کنند، احتمال بروز نفخ بعد از نوشیدن آب را افزایش می‌دهند. مصرف مسکن‌های نارکوتیک، بیماری رفلاکس اسیدی، آنفلوآنزای معده، بولیمی یا زیاده روی در خوردن، بی اشتهایی عصبی، کم کاری غده تیروئید، پارکینسون و تخریب عصبی مرتبط با دیابت، ازجمله بیماری‌هایی هستند که تاخیر در تخلیه معده را به دنبال دارند. در صورتی که یکی از این مشکلات سلامت را دارید، نوشیدن آهسته آب به جلوگیری از بروز نفخ کمک خواهد کرد. همچنین، مصرف مواد غذایی حاوی آب فراوان مانند خیار به جای آب، با جذب آهسته آب موجود در بافت آنها، از بروز نفخ ناشی از نوشیدن آب جلوگیری خواهد کرد.

نوشیدن آب به طور مستقیم از بطری یا شیشه باعث می‌شود احساس نفخ بیشتری داشته باشیم. بلعیدن هوا یکی از عوامل عمده ایجاد نفخ است و نوشیدن آب از بطری باعث می‌شود هوای اضافی بیشتری به همراه آب بلعیده شود. نوشیدن آب از لیوان، میزان هوای بلعیده شده به همراه آب را کاهش می‌دهد.

نوع آب مصرفی

آب‌های گازدار حاوی گاز‌های طبیعی هستند که به طور مصنوعی و از طریق پمپاژ گاز دی اکسیدکربن به آنها، کربناته شده اند. این نوشیدنی‌های کربناته می‌توانند باعث تجمع هوا و ورود آن به سیستم گوارشی و روده بزرگ شده و نفخ ایجاد کنند. اگر دچار مشکلات معده هستید و پس از نوشیدن آب‌های کربناته احساس نفخ می‌کنید، بهتر است از نوشیدن این آب‌ها صرف نظرکنید. آب‌های معدنی که آب‌های کربناته طبیعی هستند، تاثیرات کمتری از این نظر ایجاد می‌کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خوردن آب ، نفخ ، عوارض

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوردن آب نفخ عوارض نوشیدن آب بروز نفخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب