Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@04:47:42 GMT

فعلا از سفرهای توریستی خبری نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۵۳۳

فعلا از سفرهای توریستی خبری نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد درحال حاضر پروازهای بین‌المللی که از مقصد ایران برقرار است، تنها مسافرانی را جابه‌جا می‌کنند که پاسپورت یا کارت اقامت کشور مقصد را داشته باشند. برخی از این مسافران حتی لازم است پیش از خروج، کارت سلامت تهیه کرده یا تست کرونا بدهند.   

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی - نیز درباره وضعیت مرزهای زمینی و هوایی و امکان سفر برای شهروندان ایرانی می‌گوید: هنوز هیچ ایرلاین و یا کشوری، مسافر توریستی از ایران نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه می‌کند: در دوران کرونا تنها ایرلاین خارجی که به ایران پرواز داشت و البته بیشتر شهروندان ایرانی را به کشور بازمی‌گرداند، به قطر تعلق داشت که پروازهای محدود آن با قیمت گزاف کماکان ادامه دارد و بیشتر مسافرانی از آن استفاده می‌کنند که در کشور دیگری اقامت یا کار دارند و ناچارند سفر بروند. با توافق ایران و ترکیه برای بازگشایی مرز هوایی دو کشور، گفته‌اند پروازهای این مسیر باز می‌شود اما فعلا ترکیه مسافرانی را می‌پذیرد که در این کشور اقامت یا اجازه کار داشته باشند.

رفیعی درباره حوزه شینگن و شرایط سفر اتباع ایرانی به اروپا نیز می‌گوید: بخش ویزا در سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی هنوز فعالیت خود را از سرنگرفته‌اند و فقط به موارد استثنائی رسیدگی می‌کنند.

سفارتخانه‌های اتحادیه اروپا که از اسفندماه، پس از تایید شیوع ویروس کرونا در ایران  تعطیل شده‌اند قرار بود از ۱۵ ژوئن (۲۶ خردادماه) خدمات‌دهی ویزا را در ایران از سر بگیرند، در اطلاعیه‌ای دیگری زمان بازگشایی بخش‌هایی از کنسولگری‌ها و بخش‌های صدور ویزا را به ۱۵ تیرماه موکول کردند. در آن اطلاعیه همچنین تاکید شده که محدودیت‌های ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن همچنان برای اتباع کشورهای ثالث، ازجمله اتباع ایرانی، برقرار است و فقط به آن دسته از درخواست‌ها رسیدگی می‌شود که به «ویزای ملی» مربوط باشد و شامل محدودیت‌های ورود نشود. بنابراین مراکز دریافت مدارک ویزا تا زمانی که قوانین مربوط به ممنوعیت ورود برقرار باشد، تعطیل است.

 پیش‌تر سفیر سوییس در تهران گفته بود که گردشگران ایرانی فعلا باید منتظر بمانند.

اتحادیه اروپا به تازگی محدودیت پروازی و سفر با ۱۴ کشور را برداشته است، اما حداقل ۵۰ کشور را از جمله ایالت متحده امریکا، برزیل، روسیه، عربستان، ترکیه و ایران  را در فهرست «قرمز» قرار داده و مرزهای خود را به روی شهروندان این کشورها باز نکرده است.

با وجود چنین محدودیتی، درحال حاضر پروازهایی از ایران در مسیر اروپا برقرار است، اما طبق اطلاعیه شرکت‌های هواپیمایی تنها افرادی می‌توانند با این پروازها سفر کنند که پاسپورت و یا کارت اقامت کشور مقصد را داشته باشند و قبل از سفر هم کارت سلامت تهیه کنند و پس از ورود در محل سکونت شخصی، ۱۴ روز قرنطینه شوند.

رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ـ همچنین می‌گوید: با وجود درخواست یکی از ایرلاین‌های امارات براری برقراری دوباره پرواز در مسیر ایران و بازگشایی بخش ویزای سفارتخانه این کشور، اما هنوز معلوم نیست به درخواست‌های سفر توریستی به امارات رسیدگی می‌شود یا خیر.  

امارات که یکی از مقصدهای توریستی و تجاری ایرانی‌ها محسوب می‌شود از اسفندماه ۹۸ مرزهایش را روی به تمام گردشگران جهان بسته و هنوز تصمیم قطعی درباره زمان بازگشایی مرزهایش نگرفته است. اما دپارتمان گردشگری و بازاریابی دبی این احتمال را مطرح کرده که مرزهای امارات به تدریج و از ماه جولای (تیرماه) به روی گردشگران باز شود و ممکن است این روند تا ماه سپتامبر (شهریورماه) ادامه داشته باشد.

وضعیت در دیگر مرزهای زمینی و هوایی برای مسافران ایرانی متفاوت نیست، عراق که یکی از پرترددترین مرزهای مشترک را با ایران دارد، هنوز به تصمیم قطعی درباره بازگشایی مرزهایش به روی مسافران و زائران ایرانی نرسیده است. این کشورها در ماه گذشته در چندین نوبت ناچار به قرنطینه شهر نجف شد، جایی که حرم امام علی (ع) در آن قرار دارد.

مرزهای هوایی و زمینی سوریه نیز که پیش از شیوع کرونا در ایران، سفرهای زیارتی به آن از سرگرفته شده بود، کماکان به روی مسافران ایرانی بسته است.

روسیه هم از اسفندماه ۹۸ پروازهای خود را در مسیر ایران محدود و مدتی بعد متوقف کرد، تنها مسافرانی از مبدأ ایران اجازه سفر به روسیه را دارند که ویزای تجاری این کشور یا گذرنامه اوراسیا را داشته باشند. روسیه هم‌اکنون صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی متوقف کرده است و حتی با شیوع ویروس کرونا، صدور ویزای آنلاین را برای بسیاری از کشورها از جمله ایران محدود کرده است.

بررسی جدول پروازها در دیگر مسیرها نیز نشان می‌دهد محدودیت سفر به کشورهای کویت، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان، لبنان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، تایلند و مالزی همچنان برای شهروندان ایران برقرار است. بهانه همه این کشورها شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

پربیننده ترین وام ۱میلیونی یارانه به چند ایرانی رسید؟ حقوقی‌ها کدام نمادهای بورس را خریدند؟ (۹۹/۴/۱۴) پارکینگ در تهران و مشهد متری چند؟/ اجاره پارکینگ برای زندگی! دلار رسما ۲۰هزار تومان شد! (۹۹/۴/۱۴) دلار در وضعیت قرمز قرار گرفت!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گردشگری سفر توریست ایرلاین توریست خارجی توریست ایرانی سفر خارجی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهروندان ایران داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!