Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:57:46 GMT

طرح پیشگیری از تنبلی چشم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۴۸۵

طرح پیشگیری از تنبلی چشم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ۱۵ تیر ۹۹ در ۳۰ پایگاه سنجش در استان آغاز شد.

او افزود: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و از E چارت استفاده نخواهد شد و علت آن هم تسریع در اجرای طرح غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از تیرماه امسال

محمدی اضافه کرد: جامعه هدف اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم امسال ۶۷ هزار کودک سه تا شش سال (متولدین فروردین ۹۳ تا پایان ۹۶) و هزینه اجرای طرح برای هر خانواده ۳۳ هزار ریال است.

او ادامه داد: پارسال ۵۰ هزار و ۹۷۳ کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و ۵۶۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد و در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار و ۹۹۱ نفر دچار اختلال بینایی بودند و برای ۴۰۰ کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت گردید.

محمدی، سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم را زیر هشت سالگی اعلام کرد و گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش ساله اجرا می‌شود تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح پیشگیری از تنبلی پایگاه سنجش اختلالات بینایی طرح پیشگیری از تنبلی چشم اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی عصر چهارشنبه در دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان با اشاره به اجرای طرح مشترک بین نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی با هدف کاهش آمار غریق به عنوان استان ساحلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش با هیئت نجات غرق و غواصی استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: مسؤولان انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حاضر می‌شوند و پس از آن برای آموزش در مدارس متوسطه اول و دوم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در این کارگاه اساتید و مدرسین نجات غریق تولید محتوای آموزشی در راستای کاهش غریق در استان ساحلی گیلان ارائه می‌کنند، افزود: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران و مدرسین در مدارس سطح استان اول و دوم حضور پیدا کرده و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

اسماعیلی هدف از طرح مذکور را کاهش غرق شدگی در میان بومیان گیلانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بومیان به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاعات زیادی از پیشگیری از غرق شدگی ندارند بنابراین این آموزش در راستای آموزش پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از غریق‌ها از بومیان استان هستند نیاز به آموزش برای جلوگیری از مغروقین ضروری است، بنابراین دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان همیاران و سفیران نجات غریق در بین خانواده و جامعه لحاظ می‌شوند.

کد خبر 6088126

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان