Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@18:06:16 GMT

ایمن سازی راه‌های اصلی زرند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۰۰۶

ایمن سازی راه‌های اصلی زرند

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار زرند در دیدار سیدعلی سید علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با وی به بیان آخرین اقدامات راهداری در حوزه استحفاظی زرند پرداخت.

او با اشاره به کسب رتبه نخست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند در استان کرمان، در سامانه ثبت جامع آنلاین فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: راهداران زرندی با تلاش‌های جهادگونه و شبانه روزی در حفظ و نگهداری راه‌های برون شهری، از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند که باید الگو دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق زاده عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند را بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و کمیته برنامه ریزی فرمانداری زرند، در راستای ایمن سازی و بهسازی راه‌های اصلی و نقاط حادثه خیز و همچنین در امورات حمل و نقل، فنی و اجرایی حوزه استحفاظی شهرستان هزینه شده است.

فرماندار زرند اصلاح نقاط حادثه خیز و بهسازی محور‌های مواصلاتی اصلی را از اولویت‌های این شهرستان عنوان و تصریح کرد: در همین راستا، طی یک سال گذشته شش نقطه حادثه خیز از راه‌های اصلی و شریانی حوزه استحفاظی شهرستان زرند بهسازی و اصلاح شده اند که با توجه به حادثه خیز بودن، پیچ و شیب تند، حجم بالای ترافیکی و ترانزیتی حمل بار در این نقاط، اصلاح آن‌ها موجب بالا رفتن ضریب ایمنی و کاهش چشمگیر حوادث رانندگی شده است.

صادق زاده بیان داشت: با تلاش شبانه روزی راهداران زرندی و با حمایت‌های اداره کل راهداری و فرمانداری زرند، در راستا و ادامه‌ی اقدامات جهادی، باقیمانده محور‌های فرسوده اصلی حوزه استحفاظی زرند، تا پایان امسال، ترمیم، ایمن سازی و بهسازی می‌شوند.

او با تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و نگاه ویژه اداره کل راهداری استان به شهرستان زرند و با بیان اینکه در سال گذشته با پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد با مدیران ارشد سازمان راهداری کشور، اعتبارات ملی قابل قبولی خارج از اعتبارات استان به راهداری زرند اختصاص یافته است، خواستار ادامه روند تعامل، همکاری و همدلی این سازمان جهادی با مجموعه اجرایی شهرستان زرند شد.

سیدعلی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز با تقدیر و تشکر از نگاه ویژه و کارشناسی فرمانداری زرند به موضوع ایمن سازی راه‌های مواصلاتی، مجموعه راهداری زرند را از برترین ادارات استان کرمان معرفی کرد.

او با اشاره به ایمن سازی محور زرند ـ راور تا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در قالب، بهسازی باقیمانده گردنه حادثه خیز ده علیرضا به طول چهار کیلومتر و ایمن سازی سه راهی حادثه خیز مسجد حضرت ابوالفضل با نیوجرسی گذاری، از تکمیل انتهای این محور شریانی با درزگیری، لکه گیری، و پخش آسفالت ریگلاژی تا انتهای حوزه استحفاظی زرند طی امسال خبر داد.

سیدعلیخانی از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، ادامه جدی طرح ارتقاء ایمنی پنجگانه و ایمن سازی راه‌های حوزه استحفاظی زرند با نصب علائم جدید و خط کشی ترافیکی، به عنوان دیگر اقدامات اولویت دار اداره راهداری طی امسال یاد کرد.

او افزود: بهره برداری از مجتمع بزرگ خدماتی رفاهی بین راهی سردار دل‌ها در محور زرند ـ سیریز ـ بافق و بهره برداری از راهدارخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، مهمترین طرح های در دست اقدامند که امسال افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری کرمان وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند