Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ترمه تیموریان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص پروژه کارشناسی ارشد خود با عنوان «رنگزدایی متیلن بلو با استفاده از جاذب مزوپوری بهینه شده با کربن دات» گفت: طی این پروژه در تهیه و سنتز این نانو جاذب از کربن کوانتوم دات ها به جای ترکیبات فلزی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کربن کوانتوم دات ها دسته جدیدی از ساختارهای کربنی هستند که خصوصیت های منحصر به فردی با توجه به رفتار های کوانتومی از خود نشان می دهند، از جمله این خصوصیت ها میتوان به خاصیت فلورسانسی بالا، سطح ویژه بالا، سازگار با محیط زیست، غیر سمی بودن و سنتز آسان آنها اشاره کرد؛همچنین کربن کوانتوم دات ها قابل جایگزین با سایر کوانتوم دات ها بر پایه فلزات سنگین میباشند.

به گفته وی از منابعی جهت سنتز کربن دات ها استفاده کرده است که طی یک مرحله گروه های عاملی دارای گوگرد و نیتروژن را در سطح کربن دات داپ می کند.

این محقق خاطر نشان کرد: حضور همزمان این گروهای عاملی روی یکدیگر اثر سینرژیک گذاشته و باعث بهبود خاصیت فلورسانسی و انتخاب پذیری بهتر کربن داتها شد، همچنین با خاصیت الکترونگاتیویته ای که دارند توانسته اند رنگزای کاتیونی متیلن بلو را از محیط آبی و به صورت انتخابی با درصد بازدهی بالا، نسبت به کربن دات حاوی نیتروژن تنهاحذف کنند.

وی از مشکلات استفاده کربن داتها به صورت خالص در جذب رنگزاها را، حلالیت بالای آنها در آب اشاره کرد که جداسازی آنها را از آب بعد از واکنش جذب دشوار میکند، بنابراین جهت غلبه بر این مشکل از ساختار های مزوپوری به عنوان بستر جهت نشاندن کربن دات و نامحلول شدن آنها استفاده کرد که از ویژگی های بستر انتخابی نیز میتوان به زیست سازگاری بالا، پایداری حرارتی مناسب، آسانی در اصلاح سطح و تکرار پذیری مطلوب آن اشاره کرد. 

تیموریان افزود: از بررسی های آتی این طرح بررسی در پساب های واقعی صنعتی جهت اصلاح جاذب و بررسی سایر آلاینده های آب مانند فلزات سنگین به شمار می رود.

به گزارش مهر، دکتر محمدحسن موسی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر استاد راهنمای این طرح هستند.

کد خبر 4966935 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحقیقات علمی تصفیه آب ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فیس بوک امنیت اطلاعات ناسا فناوری فضایی فناوری نانو شبکه اجتماعی صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند ایالات متحده آمریکا کوانتوم دات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری