Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدیرمسئولان نشریات دانشجویی سال‌هاست که با مشکل تامین بودجه مواجه هستند و متاسفانه برخی از معاونت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها حمایت مالی لازم را از نشریات ندارند. انتشار الکترونیکی نشریات دانشگاهی بهانه‌ای شده تا اندک کمک هزینه مالی دانشگاه‌ها به نشریات نیز حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحان فلاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه تنها به صورت الکترونیکی منتشر می‌شوند، گفت: نشریات دانشجویی مستقل در گروه‌های دانشجویی و نشریات وابسته به تشکل‌های دانشجویی نظیر بسیج دانشجویی در کانال‌های و صفحات مربوطه منتشر می‌شوند.

وی درباره میزان استقبال دانشجویان از نشریات دانشجویی الکترونیکی عنوان کرد: در حال حاضر نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در شبکه‌های مجازی به صورت متوسط 1000 بازدید کننده دارد در حالی که انتشار مکتوب نشریات حدود 200 تا 400 نسخه در دانشگاه یا دفاتر تشکل‌های دانشجویی بوده است.

دانشجویان از نشریات الکترونیکی استقبال کرده‌اند

مدیر مسئول نشریه «راه‌رو» دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه بر خلاف تصور کارشناسان میزان استقبال دانشجویان از انتشار نشریات الکترونیکی مناسب بوده است، گفت: دانشجویان همانند سایر افراد جامعه مطالعه الکترونیکی را به مکتوب ترجیح می‌دهند و این باعث شده که میزان بازدید از نشریات دانشجویی نسبت به قبل از بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها بیشتر شود.

وی با انتقاد از مطالعه مطالب کوتاه و موردی دانشجویان در فضای مجازی بیان کرد: شاید بازدید دانشجویان از نشریات دانشگاهی در شبکه‌های مجازی بیشتر از تهیه نسخه‌های مکتوب شده باشد؛ اما متاسفانه عمق مطالعه دانشجویان از مطالب به شدت کاسته شده و آنها تنها به خواندن تیتر و خلاصه مطلب بسنده می‌کنند. این جفا در حق نویسنده و اصل مطلب است و همچنین باعث گمراهی دانشجویان نسبت به اصل موضوع یا حادثه می‌شود.

فلاح با بیان اینکه معاونت فرهنگی - دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طبق شیوه‌نامه نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید 50 درصد از هزینه‌های جاری انتشار نشریات دانشجویی را پرداخت کند، گفت: متاسفانه دانشگاه امیرکبیر هیچ زمانی 50 درصد سهم خود را به مدیر مسئولان نشریات دانشجویی پرداخت نکرده و می‌گوید خودتان باید هزینه‌ها را تامین کنید.

دانشگاه امیرکبیر از نشریات دانشجویی حمایت نمی‌کند

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از حمایت نکردن معاونت فرهنگی دانشگاه عنوان کرد: مسئولان دانشگاه بارها اعلام کردند هیچ اعتقادی به انتشار نشریات دانشجویی ندارند در نتیجه دلیلی برای حمایت یا پرداخت هزینه به نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکیبر وجود ندارد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر از زمانی که نشریات به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود به دلیل اینکه کاغذی مصرف نشده هیچ هزینه‌ای به دانشجویان فعال در این حوزه پرداخت نمی‌کند که این موضوع برخلاف قانون وزارت علوم و دانشگاه است.

فلاح با اشاره به اینکه انتشار الکترونیکی نشریات دانشجویی باز هم هزینه‌زا هستند، گفت: انتشار الکترونیکی نشریات تنها هزینه کاغذ را ندارد و به غیر از آن هزینه‌های صفحه بندی، تدوین و ویرایش همچنان وجود دارد.

مدیر مسئول نشریه «راه‌رو» دانشگاه امیرکبیر درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاهی بیان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر هنوز زمان این انتخابات را مشخص نکرده زیرا بر اساس شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، هنوز انتخابات الکترونیکی در دو دانشگاه الزهرا(س) و کاشان به صورت آزمایشی برگزار نشده است تا با آزمون و خطا در سایر دانشگاه‌های کشور انجام شود.

انتهای پیام/

300 / 320 نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر شبکه های مجازی نشریات الکترونیکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر شبکه های مجازی نشریات الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر دانشجویی دانشگاه نشریات دانشجویی معاونت فرهنگی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی زلفی گل همزمان با برگزاری آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی (تیتر ۱۳) در دانشگاه فردوسی مشهد در پیامی به این جشنواره گفت: بدون تردید اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشگاه‌ها به خاطر داشتن مجموعه‌های دانشجویی ظرفیت‌های زیادی برای تولید دانش و فناوری دارند. حجم و کیفیت دانش و فناوری تولید شده در سالهای اخیر در دانشگاه‌های ما به حدی هست که می‌تواند برای همه امیدآفرین و روحیه دهنده باشد و به افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی ما منجر شود.

وی ادامه داد: انتقال و پیام رسانی این حجم از تولید دانش و فناوری زمانی به خوبی صورت می‌پذیرد که رسانه و نشریاتی باشند که با ظرفیت بومی به آن بپردازند. رسانه‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها با ظرفیت کم نظیری که دارند با پویایی و بالندگی، قدرت تولید و نشر دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه‌های کشور را در مقیاس و تراز ملی دارند.

وزیر علوم افزود: رونق نشریات دانشجویی در سالهای اخیر و ورود محتوایی آنها در عرصه‌های مختلف در ساحت نشریات مکتوب و مجازی، خود گویای آن است که دانشگاه در عرصه نشریات دانشجویی با همه مسائل و تنگناهای موجود، پویا، دغدغه مند و روبه جلو است و این گواه روشنی از اهتمام دانشجویان، استادان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌های کشور به امر مهم رسانه و نشریات دانشجویی است.

وی ادامه داد: سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که با حضور نشریات دانشجویی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مشهد مقدس برگزار شده، روند رو به رشد و تعالی این عرصه مهم فعالیت دانشجویی را بازگو می‌نماید.

وی افزود: اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دانشجویان فعال در عرصه رسانه و نشریه دانشجویی که در تولید و تعالی دانایی و اطلاع رسانی دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه‌های کشور سهم جدی دارند، امید دارم که با استفاده از ظرفیت‌های ابتکاری، خلاق و هنرمندانه، با شعار "فرهنگ فناوری و فناوری فرهنگی" جهش نوینی در تولید آثار رسانه‌ای دانشجویی با رویکرد حل مساله در زمینه دانشگاه‌ها و دستاوردهای آن داشته باشند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در پایان از همه داوران، استادان، مدیران مسئول، سردبیرها و هییت های تحریریه نشریات دانشجویی به ویژه دانشجویان فعال برگزیده جشنواره سیزدهم، اصحاب رسانه و مطبوعات، همکاران دانشگاه فردوسی مشهد و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای برگزاری موفق این دوره از جشنواره تقدیر می‌نمایم.

کد خبر 6099543

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه