Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با توضیح روند فراهم سازی مقدمات نشست سران "پنج هسته‌ای"، گفت: طرف روسی تنها در چارچوب فعالیت‌های سازمان ملل با آمریکا درباره حل و فصل مناقشه در لیبی، تماس دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران "پنج هسته‌ای" - پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنان ادامه دارد، ولی هنوز تاریخ مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورشینین گفت: «ما معتقدیم که برگزاری چنین نشست سرانی برای بررسی مشکلات و چالش‌های کنونی در جهان بسیار با اهمیت و مفید است. این نظریه فعالانه از لحاظ دستور کار آن و محتوای مفهومی این رویداد مهم، به طور جدی در هر پنج کشور (روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه) مورد بحث و بررسی قرار دارد، البته جزئیات دیگری در این باره وجود ندارد.»

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد، ویژگی‌ها و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا، محدودیت‌هایی را برای سازماندهی این رویداد ایجاد کرده و در این رابطه، هنوز تاریخ مشخصی برای این نسیت سران تعیین نشده است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه در رابطه با اوضاع کنونی در لیبی با ایالات متحده ارتباطی برقرار کرده است، گفت: «مقامات مسکو این کار را  در چارچوب نشست‌های سازمان ملل، جایی که این موضوع در دستور کار قرار دارد، انجام می دهد.»

ورشینین افزود: «در چنین شرایطی بسیار اهمیت دارد که کارآیی و تأثیر گذاری مأموریت ویژه سازمان ملل در حل و فصل مناقشه لیبی که فعلا ریاستی ندارد، افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: «وضعیت در جبهه‌های زمینی در لیبی بسیار پیچیده و گیج کننده است. آنچه ما (طرف روسی) انجام می دهیم، این است که تلاش‌های خود را روی حفظ تماس‌ها با تمامی طرفین مناقشه در لیبی متمرکز کرد‌ه‌ایم تا آنها را ترغیب کنیم به راه حل‌های قابل قبول متقابل برای حل و فصل اوضاع دست یابند. البته همه این اقدامات زیر نظر سازمان ملل انجام می شود.»

گزارش|تصمیمات روسیه در لیبی و شوک جدید به ترکیهلاوروف: روسیه، چین و هند قصد رویارویی با غرب را ندارند/ بحران لیبی راه حل نظامی نداردتاکید لاوروف و چاووش اوغلو بر حمایت از حل و فصل بحران لیبی

انتهای پیام/

R7535/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور آمریکا کشور روسیه کشور لیبی بیشتر بخوانید... دیدگاه پوتین درباره فعالیت شورای امنیت و نقش سازمان ملل در جهان لاوروف: تنها با تشریک مساعی می‌توان بر ویروس کرونا غلبه کرد سفیر آمریکا در روسیه: ترامپ با نشست سران "۵ کشور هسته‌ای" موافق است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور آمریکا کشور روسیه کشور لیبی اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار لیبی سازمان ملل نشست سران حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود