Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@17:31:28 GMT

به ‌جای استامینوفن آلبالو بخورید!

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۲۲۷۱

به ‌جای استامینوفن آلبالو بخورید!

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند کورستین می‌باشد که خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین آلبالو نشانه های موجود در بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد در نتیجه میتوان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

مصرف آب آلبالو ۲ بار در روز به مدت ۸ روز دردهای بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می‌کنند کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف آلبالو برای سالم ماندن قلب           

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی چون آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می باشد و یکی از میوه هایی است که از ظرفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

آنتوسیانین های موجود در آلبالو از چندین راه بدن را در برابر آسیب های استرس اکسیداتیو محافظت می کنند:

1. آن ها به طور مستقیم رادیکال های آزاد را منهدم می کنند.

2. به DNA متصل می شوند و آن را از تخریب اکسیداتیو حفظ می کنند.

3. سیستم سم زدایی آنزیمی و آنزیم های آنتی اکسیدانی را فعال می کنند.

4. آنتی اکسیدان های موجود در آلبالو رگ های خونی و سلول های مغزی را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. در نتیجه مصرف آلبالو از تشکیل پلاک های آترواسکلروزی و بیماری های مرتبط با زوال عقل جلوگیری می کند.

به جای استامینوفن، آلبالو بخورید       

آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کنند. این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند. آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

به همین علت است که آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش می دهد. در طی تحقیقی که در آمریکا صورت گرفت مشخص شد که مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت 8 روز، دردهای بعد از مسابقات ورزشی را به نسبت افرادی که دارونما مصرف می کردند کاهش می داد.

آلبالو علیه سرطان

[آلبالو بهترین جایگزین برای استامینوفن !] فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می باشد. آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند. مقدار کورستین موجود در آلبالو و آلبالوخشکه بسیار بیشتر از سایر میوه ها می باشد. فنولیک اسیدی که آمیگدالین نام دارد، به عنوان ویتامین B17 شناسایی شده است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد آمیگدالین، اندازه تومورهای سرطانی را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. همچنین سایر مواد موثر موجود در آلبالو، درد ناشی از پیشرفت سرطان را تسکین می دهند. به همین علت است که آلبالو یک میوه ضد سرطانی قوی در نزد دانشمندان می باشد.

خوابی خوش با آلبالو

اگر از مشکلات بی خوابی رنج می برید و شب ها در رختخواب برای به خواب رفتن کلنجار می روید. آلبالو را امتحان کنید. یک ساعت پیش از خواب یک مشت آلبالو میل نمایید. ملاتونین هورمون موثر در تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدن است که زمان خواب و بیداری را در افراد تعیین می کند. آلبالو به دلیل دارا بودن ملاتونین و تریپتوفان (که در بدن به ملاتونین تبدیل می شود) باعث بهبود خواب شبانه می شود.

آلبالوخشکه پرکالری تر از آلبالو تازه

100 گرم از آلبالوخشکه 350 کالری انرژی دارد؛ درحالی که همان مقدار از آلبالو به صورت تازه تنها 68 کالری انرژی دارد. در حقیقت آلبالوخشکه 5 برابر آلبالو تازه کالری دارد؛ زیرا آلبالو وقتی خشک می شود، مقدار فراوانی از آب خود را از دست می دهد و مقدار رطوبت آلبالوخشکه یک دهم آلبالو تازه است. همین مسئله باعث می شود که مقدار آلبالوخشکه در 100 گرم بیشتر از آلبالو تازه می باشد و چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

علاوه بر میزان کالری که در آلبالوخشکه بیشتر از آلبالو تازه می باشد. سایر ریزمغذی ها هم در آلبالوخشکه بیشتر می باشند. مثلاً محتوای فیبر موجود در آلبالوخشکه سه برابر آلبالو تازه می باشد. کلسیم موجود در 100 گرم آلبالوخشکه 196 گرم است. حتی بسیار بیشتر از کلسیم موجود در شیر و 4 برابر کلسیم موجود در آلبالو تازه می باشد. آهن موجود در آلبالوخشکه 4 برابر آهن موجود در آلبالو تازه می باشد. البته ویتامین A  موجود در آلبالو تازه بسیار بیشتر از آلبالو خشک شده می باشد. 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آلبالو تازه بیشتر از آلبالو کاهش می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی بزرگ‌زاده با بیان اینکه میزان آب مخازن سد‌های کشور به بیش از ۳۲ میلیارد متر مکعب رسیده است، گفت: این مجموع آب موجودی در همه مخازن سد‌های وزارت نیرو است، پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد است و این یعنی هنوز ۳۵ درصد مجموع سد‌ها خالی است، اما اگر بخواهیم سد‌های کشور را بررسی کنیم باید بگویم که تقریباً میزان آب موجود در مخازن نسبت به سال گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شده است.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت ۱۳ سد دریاچه ارومیه داشته باشیم، باید بگویم وضعیت این سد‌ها ۶ درصد نسبت به سال گذشته بهتر شده است و پرشدگی مخازن این سد‌ها ۷۷ درصد است. در حال حاضر آب موجود در این ۱۳ سد یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون متر مکعب است.

او افزود: در مورد زاینده‌رود اصفهان و حجم آب موجود در سد زاینده‌رود باید گفت که در حال حاضر حجم آب موجود در سد زاینده‌رود ۳۹۶ میلیون متر مکعب است و پرشدگی این سد ۳۲ درصد است که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد عقب‌تر است، اما باوجود این درصد پرشدگی مخزن این سد مطلوب است و برای تأمین آب شرب اصفهان با مشکل مواجه نخواهیم شد.

 کاهش ۵ درصدی آب پنج سد تهران

سخنگوی صنعت آب به وضعیت سد‌های تهران هم اشاره کرد و گفت: در ارتباط با ۵ سد استان تهران که شامل سد‌های لار، لتیان، ماملو، امیرکبیر و طالقان است، مجموع آب مخازن این سد‌ها ۱۸۷ میلیون متر مکعب و پرشدگی این سد‌ها ۲۶ درصد است که نسبت به بهار سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است. این یعنی اینکه شهروندان تهرانی باید حداقل ۱۵ درصد در مدیریت آب صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: در سد‌های زنجیره کارون، دز، کرخه، مارون، جره و سد کوچری وضعیت قابل قبولی نسبت به سال قبل داریم و این خبر بسیار خوبی است. خوشبختانه سد دز ۹۹ درصد پر شده است. در آذربایجان شرقی سد ارس نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار خوبی دارد و ۱۰۰ درصد مخزن این سد پر شده و این یعنی نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است. سد‌های خدا آفرین و ستارخان نیز ۳۱ درصد مخزن‌شان پر شده و میزان آب موجود مخازن آنها نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشت است.
 
ذخیره آب سد استقلال بندرعباس ۵۲ درصد کاهش یافت

بزرگ‌زاده به وضعیت سد‌های هرمزگان اشاره کرد و گفت:، اما در بندرعباس سد استقلال متأسفانه حجم موجود آب نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کمتر است و در حال حاضر ۲۵ درصد این سد پر شده و حجم آب موجود در این سد ۶۹ میلیون متر‌مکعب است، اما سد شمیل و نیان در همین منطقه وضعیت بهتری دارند و با پرشدگی ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است. سد سرنی در منطقه هرمزگان نیز ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. سد بیجار در استان گیلان ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش حجم داشته و این شرایط خوبی برای مردم این استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سد اکباتان در استان همدان نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد آب بیشتری دارد و سد قشلاق با رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد مخزن این سد پر شده است. در استان گلستان سد‌های وشمگیر، گلستان و بوستان در وضعیت بهتری نسبت به سال قبل بسر می‌برند. در استان فارس سد درودزن و سد سلمان فارسی نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی عقب هستند. سد رودبال داراب فارس وضعیت خوبی ندارد و نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد عقب است. همچنین در استان کرمانشاه حجم آب سد گاوشان ۴ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است، اما در وضعیت خوبی بسر می‌برد. سد چاه نیمه‌ها نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارند و حجم آب این سد ۱۸۲ میلیون متر مکعب است.

سخنگوی صنعت آب از تأمین آب شرب مردم سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: خوشبختانه برای استان سیستان و بلوچستان امسال با توجه به بارش‌های خیلی خوب و حجم آب سد‌ها مشکل آب شرب نخواهیم داشت و تأمین آب این مناطق تضمین شده است. با بضاعت آبی و پروژه‌هایی که انجام دادیم آب شرب ۵ شهرستان استان سیستان و بلوچستان و همچنین زاهدان تأمین خواهد شد. همچنین با منابع آب ذخیره شده از فعالیت سامانه‌های بارشی، کمبود آب مناطق تحت پوشش شبکه انتقال آب سد‌ها اعم از شرب و کشاورزی در این استان به مدت چهار سال رفع شد. همچنین طبق هدفگذاری انجام شده، تأمین آب شرب ۱۹۰۰ روستا در سیستان در این دولت به نتیجه خواهد رسید.

بزرگ‌زاده با اشاره به خارج شدن ۱۰ استان از تنش آبی به دلیل بارش‌های مطلوب بهاری گفت: خوشبختانه ۱۰ استان مهم کشورمان از تنش آب خارج شدند و این موضوع بسیار مهمی است. استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، ایلام، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بارش‌های خوبی نسبت به متوسط بلند مدت دریافت کردند که این میزان از ۱۰ درصد تا ۶۹ درصد است. این استان‌ها امسال از تنش آبی خارج شدند. استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، کرمان و مرکزی در شرایط نرمال قراردارند و استان‌های هرمزگان، قم و اردبیل کمی زیر نرمال هستند، اما استان‌های خراسان شمالی، البرز، گیلان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، زنجان، سمنان، خراسان رضوی، تهران و قزوین شرایط سختی از نظر میزان بارش دارند به‌طوری که در این استان‌ها ۱۰ درصد تا ۲۸ درصد کمتر از نرمال بارش داشتیم؛ بنابراین از شهروندان تهران، مشهد، بندرعباس، داراب، البرز و قزوین می‌خواهیم در مصرف آب مدیریت کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر میزان آب موجودی سد‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر است. سال گذشته حجم آب ۳۱.۹۷ میلیارد متر مکعب بود وامسال به ۳۲.۳۹ میلیارد متر مکعب رسیده است و امیدواریم با بارش‌های روز‌های آینده این میزان حجم آب بیشتر شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • آلرژی بهاری دارید؟ این مواد غذایی را بخورید
  • پارسا پیروزفر یا جواد عزتی؟ | تماشاگران مست عشق، ۵ برابر بیشتر از تمساح خونی
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)