Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:02:24 GMT

برای جذب سرمایه‌گذار حریص باشیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۴۸۸۵

برای جذب سرمایه‌گذار حریص باشیم

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی شجاعی صبح امروز در نشست با سرمایه گذار بخش خصوصی و شهردار بجنورد که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ما باید برای جذب سرمایه گذار حریص باشیم و اگر یک سرمایه گذار دارای اهلیت و مطمئن پیدا کردیم، می‌توانیم برای آبادانی نیمی از شهر رویش حساب باز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: وقتی نمی‌توانیم سرمایه گذار را در استان نگه داریم به ضرر مسئولان و مردم می‌شود.

وی خطاب به اعضای شورای شهر بجنورد افزود: مگر چند مرکز تجاری بزرگ داریم که پس از چند دوره شورای شهر هنوز تکلیف برخی زمین‌های معین جهت اینگونه سرمایه گذاریها مشخص نشده است؟

شجاعی تصریح کرد: باید با سرمایه گذار قراردادهای محکم و زمان دار تنظیم شود و در آن ملاحظات شهری لحاظ شود اما نباید با سختگیری‌ها او را فراری دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در انتها گفت: سرمایه گذار با خودش سرمایه‌گذارهای دیگر را به یک شهر می‌آورد و به این ترتیب چرخه تولید رونق بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر 4968253

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی جذب سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد