Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:35:37 GMT

لزوم مردمی کردن اقتصاد برای جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۹۸۸۲

لزوم مردمی کردن اقتصاد برای جهش تولید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن نوروزی در نشست با رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، لزوم به روز شدن دانش در جهادکشاورزی و بخش‌های زیرمجموعه را یادآور و متذکر شد که با به روز شدن دانش، امکان ایفای نقش‌های سه‌گانه هدایت، حمایت و نظارت در مواجهه با بهره‌بردارن عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین بخش‌های کشور و استان فارس است، گفت: بخش کشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی و حفظ خودکفایی به خصوص در شرایطی که کشور با تهدید‌های ظالمانه‌ای روبرو است را برعهده دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه استان فارس با تولید حدود ۹ درصد کل تولیدات کشاورزی در افق چشم انداز توسعه، تامین کننده اساسی نیاز‌های غذایی کشور است، افزود: علی‌رغم تنگنا‌ها کماکان باید تولیدات کشاورزی این استان حفظ شود و باید با روش‌های مختلف از جمله استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، کاشت محصولات کم آب بر بهره وری آب را افزایش داد.

او ادامه داد: تولید محصول گواهی شده به ویژه در شرایطی که انواع و اقسام بیماری‌ها که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، از اقدامات مهمی است که مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از آمادگی این سازمان از طرح‌های کوچک آب و خاک خبر داد و ایجاد شهرک‌های کشاورزی را کمک به مردمی کردن اقتصاد دانست و افزود: با ایجاد این شهرک‌ها زمینه اشتغال فارغ التحصیلان فراهم می‌شود از این رو در حد توان آمادگی کمک به تکمیل این شهرک‌ها را داریم.

او با اشاره به اینکه شعار سال جهش تولید است، افزود: رکن اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و یا صندوق های خرد زنان روستایی در صورتی که به خوبی مدیریت شوند نقش بسزایی در این امر خواهند داشت بنابراین صندوق های مذکور باید با تامین اعتبار حمایت شوند.

نوروزی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از بازنشستگان استان فارس در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارند، که اگر مشکلاتشان حل شود مشکل بخش قابل توجهی از بازنشستگان حل شده است، عنوان کرد: پاداش سال ۹۸ این افراد تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: نیمی از پروژه‌های جهش تولید مربوط به بخش کشاورزی است و اگر می‌خواهیم دستاوردی در این زمینه داشته باشیم باید در حد توان کارمندان را هم با انگیزه نگه داریم؛ اگرچه کارمندان فهیم و تحصیلکرده هستند و شرایط کشور را می‌شناسند، اما مهم است که کوتاهی نکنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید جهاد کشاورزی فارس مدیریت و برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور