Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از صداوسیما، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در نشست قطعه‌سازان با نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: بیش از ۹۰ هزار دستگاه خودرو به علت کمبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان رسوب شده است.

محبی نژاد افزود: کسری بسیاری از خودروها مربوط به چند قطعه خاص از جمله کیسه هوا، کامپیوتر خودرو و غیره است که ارز مورد نیاز آنها تخصیص داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز این خودروها در گمرکات، موجود، اما ترخیص نشده است افزود: قطعه سازان امسال به ۳.۵ میلیارد دلار ارز نیاز دارند که اگر برنامه‌های داخلی‌سازی امسال اجرایی شود به کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

محبی نژاد ادامه داد: امسال با وجود مشکلات تحریم و کرونا اما شاهد افزایش ۸.۷ درصدی تولید خودروسازان بودیم که بیشتر آنها خودروهای جدید است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی با اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودروها و قطعات آنها، همچنین اجرایی کردن بسته‌های مشوق ساخت داخل قطعه سازی و تسهیل در تامین مواد اولیه داخلی با قیمت مناسب خارج از بورس، می‌تواند به یاری زنجیره تامین خودروسازان بپردازد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان بیان داشت: تا زمانی که قیمت‌گذاری خودرو اصلاح نشود همه راه‌کارها موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این زمینه راهکارهایی وجود دارد، از جمله اینکه قیمت خودرو واقعی و آزاد شده و قیمت آن در بورس کشف شود.

محبی نژاد اضافه کرد: اگر قرار است قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری ادامه داشته باشد، باید مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو نیز با قیمت دستوری عرضه شود.

وی همچنین با پیش بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی امسال قطعه‌سازان، خواستار اصلاح متوسط ۶۵ درصدی قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو تا زمان اصلاح و آنالیز دقیق قیمت‌ها شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در پایان تاکید کرد: اکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر شامل ۱۵۰ هزار نفر در صنعت خودروسازی و ۵۵۰ هزار نفر در زنجیره تامین خودروسازان اشتغال به کار دارند

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خودرو سازان نبود قطعه خودرو صدای ایران قطعه سازان محبی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم