Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@15:14:00 GMT

افزایش ۲۹.۵ درصدی تسهیلات بانکی در فروردین

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۶۱۹۶

افزایش ۲۹.۵ درصدی تسهیلات بانکی در فروردین

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان فروردین ماه سال 99 حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر 27766.7 هزار میلیارد ریال گردیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 6941.7 هزار میلیارد ریال (33.3 درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل 603.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 هزار میلیارد ریال (2.2 درصد) افزایش نشان می‌دهد. بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 15181.3 هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 68.3 هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر 19568.6 هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 4461.4 هزار میلیارد ریال (29.5 درصد) و نسبت به پایان سال قبل 212.8 هزار میلیارد ریال (1.1 درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده 12666.2 هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 68.3 هزار میلیارد ریال است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 78.5 درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب 2.3 و 0.9 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران 91.9 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 106 درصد است.

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال مربوط به استان استان تهران ترین مبلغ سپرده ها سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پیکر حاجیه خانم گُل گز مرادبیگلو مادر شهید «حسن محمدی» در گلزار شهدای جعفریه به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمدی متولد چهارم فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای گازران (جعفریه) قم بود. کلاس دوم راهنمایی را که تمام کرد، برای کمک به معاش خانواده، به شغل کارگری روی آورد؛ با رسیدن به سن سربازی، قامت خویش را به این لباس مقدس آراست و به عنون سرباز نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد.

شهید محمدی سرانجام دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر جعفریه به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان