Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ستاد مقابله با بیماری کرونا در اردبیل ۲۱ تیر ۹۹ اعلام کرد: با بستری شدن  ۴۶ بیمار کرونای جدید در بیمارستان‌های استان، شمار افراد بستری‌شده به ۲۳۶ نفر رسید.

دو شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و در سایر شهرستان‌ها هم روند افزایش مبتلایان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ابلاغیه‌ای به این شرح صادر کرد:

با عنایت به شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیمات ستاد مبارزه با ویروس کرونا، تمامی خدمات عمومی و ضروری دستگاه‌های اجرایی استان تا اطلاع ثانوی طبق روال قبلی و با حضور دو سوم کارکنان ارائه می‌شود و تا یک سوم کارکنان، وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

در تعیین کارکنان برای دورکاری، افرادی که پیشینه بیماری‌های قلبی، عروقی، تنفسی و... دارند،  ایثارگران و جانبازان  شیمیایی،  بانوان دارای فرزند خردسال و سایر کارکنانی که مشمول گروه‌های آسیب‌پذیر هستند، در اولویت خواهند بود.

استفاده از حداقل نیروی انسانی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها، کاهش تراکم نیرو در اتاق‌ها، موافقت با مرخصی‌ها و انجام اموری که ارتباط مستقیم با ارباب روزانه دارند به شیوه دورکاری مورد تاکید است و مدیران می‌توانند متناسب با شرایط سازمانی خود تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

ضمنا همه دستگاه‌ها موظفند وظایف قانونی و خدمات‌رسانی به مردم را با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام دهند.

همچنین از تشکیل جلسات غیرضروری و طولانی‌مدت خودداری و برگزاری نشست‌های ضروری تا حد امکان از طریق ویدئوکنفرانس یا با حداقل اعضا و حداکثر زمان یک ساعته انجام شود.

ممنوعیت برگزاری مراسم

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان‌های اردبیل و نمین، برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در این دو شهر را ممنوع اعلام کرد.

 اکبر بهنامجو در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل گفت: در سایر شهرها نیز مردم باید با رعایت کامل اصول بهداشتی، مراسم را با حداقل یک پنجم ظرفیت منازل و تالارها برگزار کنند.  

وی با اشاره به این که  ابتلای خوشه‌ای، گروهی و خانوادگی جزو خطرناک‌ترین موارد ابتلا است، اضافه کرد: طبق خوداظهاری افراد بستری‌شده، عامل تشدید آمار ابتلا به کرونا شرکت در مراسم عروسی،  مجالس ترحیم و تجمع‌های مردمی بوده است.

 استاندار اردبیل بیان کرد: روند افزایشی بیماری کرونا در استان بسیار جدی است و در صورت ایجاد محدودیت‌ها و ورود مجدد شهرهای استان به وضعیت قرمز،  خسارت و آسیب‌ سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم و اصناف وارد می‌شود.

کد خبر 530042 برچسب‌ها استان اردبیل كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل كرونا در ايران وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان