Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:43:40 GMT

دمای کره زمین سریعتر از انتظار افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۶۵۹

دمای کره زمین سریعتر از انتظار افزایش می‌یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، این موضوع می تواند فشار زیادی بر رهبران جهان که تلاش دارند اهداف «توافق نامه آب و هوایی پاریس» را محقق سازند، وارد می کند.

«پتری تالاس» دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد: مطالعات جدید می تواند هشداری برای رهبران جهان باشد در مورد این که سیاره زمین سریع تر از انتظار در حال گرم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد که میانگین سالانه دمای هوای جهان در هر پنج سال آتی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴، دستکم یک درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح دمای هوا در دوران پیش از صنعتی شدن (۱۸۵۰-۱۹۰۰) افزایش می یابد.

در این مطالعه که به ریاست سرویس آب و هوایی انگلیس انجام شد، آمده است همچنین یک احتمال ۲۰ درصدی وجود دارد که متوسط دمای هوای جهان دستکم در عرض یک سال، بیش از یک و نیم درجه سانتی گراد بالای دمای هوا در دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یابد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: این مطالعه با سطح بالایی از مهارت علمی نشان می دهد که چالش عظیمی برای تحقق اهداف توافق نامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی به منظور حفظ افزایش دمای هوای جهان در قرن حاضر به زیر دو درجه سانتی گراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن و نیز تعقیب تلاش ها برای محدود کردن افزایش دمای هوای جهان حتی بیش از ۱.۵ درجه سانتی گراد وجود دارد.

مطالعات قبلی شانس افزایش ۱.۵ درجه ای دما در کوتاه مدت را ۱۰ درصد ارزیابی کرده بود که حالا این شانس دو برابر شده و هرچه جلوتر می رویم، بیشتر می شود.

بعضی بخش های جهان بیش از سایر بخش ها شاهد افزایش دما خواهند بود و محققان پیش‌بینی می کنند که در پنج سال آینده به دلیل بالا آمدن سطح آب دریا توفان های بیشتری در اروپای غربی روی دهد.

همزمان با انتشار این گزارش نگران کننده، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران جهان خواست که در برنامه های خود برای احیای اقتصاد کشورهای خود در دوران پس از شیوع ویروس کرونا استفاده از «انرژی های پاک» را انتخاب کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار ممنوعیت استفاده از زغال سنگ و کاهش سهم انرژی های فسیلی شد.

آنتونیو گوترش همچنین از کشورهای جهان خواست که به حمایت مالی از استخراج زغال سنگ در کشورهای در حال توسعه پایان دهند.

به گفته دبیرکل سازمان ملل حمایت از بخش هایی از اقتصاد کشورها مانند صنایع، حمل و نقل و هوانوردی باید منوط به رعایت اهداف تعیین شده در توافق آب و هوایی پاریس باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه کره زمین دمای هوا افزایش دما گرمایش زمین سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر واقعه مسجد گوهرشاد ایاصوفیه دمای هوای جهان دبیرکل سازمان آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • بارش باران در اروند
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما