Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@21:32:56 GMT

جزئیات اسیدپاشی وحشتناک در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۳۶۱

جزئیات اسیدپاشی وحشتناک در تهران

دعوای کارگر و کارفرما بر سر اختلافات مالی به قدری بالا می گیرد که کارگر مسن پرونده به تهدید کارفرمای خود با نام محسن روی می آورد و اقدام به اسید پاشی می کند.

به گزارش رکنا ، پرونده اسیدپاشی پرحاشیه در آغاز با اختلاف مالی کارگر کارگاه و کارفرمای خود آغاز می شود. تا جایی که محسن مدعی می شود، عامل اسیدپاشی که کارگر او است روز قبل از حادثه او را به این اقدام تهدید کرده است و این اتفاق آنی و از روی عصبانیت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیدپاشی در یک کارگاه

اختلافات مالی بین کارگر و کارفرما منجر به اسید پاشی در یک کارگاه می شود تا جایی که سر، قفسه سینه، گردن، ساعد و یک چشم محسن که کارفرمای این کارگاه بوده است به شدت آسیب می بیند و محسن یک ماه بینایی یک چشم خود را از دست می دهد.

محسن در جایگاه حاضر می شود و اذعان می کند که «من رضایت نمی دهم و خواهان دریافت کامل دیه هستم. من قصاص می خواستم اما اجرای آن مقدور نیست. این فرد به هیچ وجه پشیمان نیست و در طول درمان من حتی یک نفر را برای جویا شدن حال من نفرستاد. من در جریان این اسیدپاشی از ناحیه سر، قفسه سینه، گردن، ساعد و یک چشم دچار آسیب شدم و همین قسمت صورتم کشیده شده است و اصلاح نمی شود. در این اقدام قرنیه چشم راست من نیز آسیب جدی پیدا کرده است و به مدت یک ماه بینایی نداشتم.»

سپس کارگر به دفاع پرداخت و گفت: «من در تمام این مدت زندان بودم و دسترس برای عذرخواهی و پیگیری حال محسن نداشتم. مادر من پیر است و در خانه بستری است. به تازگی همسرم نیز دچار بیماری پوستی شدیدی شده و به همراه فرزندم در خانه ها به کارگری مشغول هستند و کسی دیگر را نداشتم که پیگیر حال ایشان شود. وضعیت مالی خانواده من بد است و پس از این اتفاق زندگی من از هم پاشیده است و خانواده ام هر کدام دچار مشکلات زیادی شده اند.»

قربانی اسید پاشی:از حق خود نمی گذرم

محسن بار دیگر با بیان اینکه به هیچ وجه از حق خود نمی گذرد، ادامه داد: «مگر زمانی که اسید بر روی بدن من ریختند به صورت قطره قطره این کار را انجام دادند که من نیز دیه خود را به صورت قسطی دریافت کنم؟ او حتی از محل کار دزدی کرده است و مشخص است که در زمان حاضر نیز پشیمان نیست. »

کارگر با رد ادعای محسن گفت: «من بارها تلاش کردم تا دوستانم به صورت تلفنی حال او را جویا شوند اما او به آن ها فحاشی و تلفن آن ها را قطع کرد. من به هیچ وجه از محل کارگاه سرقت نکرده ام و شما بی دلیل من را اخراج کردید و حتی حقوق من را به صورت کامل پرداخت نکردید. من فقط میز و لپ تاپ داخل دفتر را تخریب کردم و به وسایل دیگر آسیب نرساندم. من در حین اسیدپاشی و درگیری فحاشی نکرده ام و این جرم را قبول ندارم.»

وکیل عامل اسیدپاشی : موکل من به حکم تمکین کرده است

سپس وکیل عامل اسیدپاشی در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: « متهم من جرم اسیدپاشی را قبول کرده است و به حکم نیز تمکین کرده است. من لحظه به لحظه با قربانی هم ذات پنداری کرده ام و می دانم که چه سختی هایی کشیده است. تنها خواسته من این است که محسن در مجازات و دیه تخفیف دهد و موکل من نیز کامل اظهار پشیمانی کرده است و این مطلب را مجددا در همین جلسه بیان کرد و این اتفاق به علت گسترش عصبانیت در جامعه رقم خورده است. جامعه به سمتی حرکت کرده است که اعضای آن عصبی شده و موکل من نیز تحت فشار عصبی بوده و به این اقدام دست زده است. امید است محسن در این خصوص با توجه به زندگی سخت وی و خانواده اش تخفیف دهد.»

عامل اسیدپاشی در آخرین دفاعیات خود گفت: « اگر حقوق من را به موقع پرداخت می کرد و از آن کم نمی شد من به این اقدام دست نمی زدم. از اداره کار به کارگاه ما مراجعه کردند و محسن به من گفت خودم را به جای مشتری جا بزنم تا بازرس بیمه، کارگاه بیمه آن ها را مورد بازخواست قرار ندهد تا من را بیمه نکنند. من بارها از آن ها خواستم که از حقوق من کم نکنند اما در محاسبه نهایی باز هم این اتفاق رقم خورد. »

قربانی اسیدپاشی: من می خواستم حقوق او را پرداخت کنم

محسن در پایان گفت: « زمانی که به کارگاه مراجعه کرد من در حال محاسبه حقوق او بودم و به هیچ عنوان قصد نداشتم تا از پرداخت حقوق او خودداری کنم. من تمامی مبلغ دیه را می خواهم و از آن نمی گذرم.»

قاضی متین راسخ پس از شنیدن اظهارات طرفین و با توجه به وجود مدارک پزشکی قانونی، فیلم و شاهدین این حادثه، کارگر این کارگاه را محکوم به اقدام به اسیدپاشی و پرداخت دیه کرد و اعلام داشت حکم نهایی متعاقبا به طرفین دعوی اعلام خواهد شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا حادثه زندان دزدی سرقت جرم بیمه پزشکی اخبار حوادث آدم ربایی حکم اسیدپاشی قصاص حوادث تهران اخبار تهران کرونا فیلم عکس حوادث تهران کرونا ویروس تهران ویدیو تلگرام ویدئو عامل اسیدپاشی من نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز-یکشنبه- یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، گفت: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

او تأکید کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده است و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیئت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

او در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متاسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد. قاعدتا ایمنی عایت نشده است.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 849273 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها گیاهان و درختان شهرداری شورای شهر تهران

دیگر خبرها

  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران
  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران