Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

ملک نیا گفت: قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و کار گروه ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

اخبار اقتصادی- وی در خصوص اختلاف 50 درصدی قیمت گذاری گفت: این بخش مربوط به هزینه‌های کشتارگاه، سود عمده فروشی‌ها و همچنین سود عرضه کنندگان می‌باشد که در ستاد تنظیم بازار محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک نیا افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود 10 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ 15 هزار تومان با 5 درصد نوسان است که توسط استانداران قابل تغییر است.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دو ماه گذشته مشکلاتی در تامین نهاده‌ها داشتیم که در روز‌های اخیر توسط بانک مرکزی رفع شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که نهاده‌ها به موقع تامین شود در کاهش قیمت‌ها تاثیر گذار خواهد بود و نگرانی مرغداران را رفع خواهد کرد.

ملک نیا درباره توزیع ذخایر شرکت پشتیبانی هم گفت: در حال حاضر 15 هزار تن از ذخایر مرغ منجمد در استان‌ها توزیع شده است.

وی افزود: بحث نهاده‌ها موجب تاثیر روانی در بازار می‌شود و در صورت نیاز بازار از ذخایر پشتیبانی در تامین نهاده‌ها که عمداً ذرت و سویا می‌باشد استفاده می‌کنیم تا مشکل بوجود آمده را به حداقل ممکن برسانیم.

ملک نیا در خصوص تولید مرغ و تخم مرغ گفت: در حال حاضر تخم مرغ با توجه به مصرف سرانه 11 کیلویی در حدود یک میلیون تن می‌باشد که امسال با توجه به میزان جوجه ریزی شرایط مناسبی داریم. در تیرماه حدود 115 میلیون جوجه ریزی برنامه ریزی شد که 78 میلیون در حال حاضر اتفاق افتاده است و در سال هم حدود 1 میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون جوجه ریزی مرغ گوشتی را داریم که به طور میانگین ماهیانه بین 200 تا 220 هزار تن گوشت مرغ درکشور تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با ذخایر پشتیبانی در گوشت مرغ کمبودی نداریم و با توجه به شیوع کرونا در کشور و کاهش مصرف آن، میزان ذخایر پشتیبانی افزایش پیدا کرده است و براساس نیاز استان‌ها گوشت مرغ منجمد را در اختیارشان قرار می‌دهیم و مشکلی در تامین گوشت مرغ تا پایان سال نخواهیم داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی بازار تخم مرغ مرغ بانک مرکزی تنظیم بازار گوشت وزارت جهاد کشاورزی حال حاضر نهاده ها گوشت مرغ ملک نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه