Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@02:30:15 GMT

۵ داعشی در عملیات ارتش عراق کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۲۳۴

۵ داعشی در عملیات ارتش عراق کشته شدند

تیم رسانه‌ امنیتی عراق از به هلاکت رسیدن پنج عامل انتحاری در جریان عملیات ضد ترور نیروهای عراقی در جنوب غربی بغداد خبر داد.

 به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای سرویس اطلاعات در وزارت کشور عراق با مشارکت یک فروند پهپاد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن و با پشتیبانی هنگ اول تیپ ۵۴، عملیات ویژه‌ای را در روستای «المعامرة الزیدان» واقع در جنوب غربی بغداد انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است، این نیروها طی عملیات خود توانستند یک مخفیگاه مهم که در آن پنج تروریست انتحاری مستقر بودند، محاصره کنند سپس نیروهای مشترک به آن حمله کرده و تمامی تروریست‌های انتحاری داخل آن به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، هنگام حمله نیروهای عراقی به این مخفیگاه، یکی از تروریست‌های انتحاری خود را منفجر کرد و در نتیجه آن نیز یک افسر ارتش و یکی از نیروهای تیم اطلاعاتی «الصقور» جان خود را از دست دادند.

حمایت خارجی از داعش
از سوی دیگر،  عباس صروط، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمانی عراق تاکید کرد، حمایت مالی داخلی و خارجی از گروه تروریستی داعش متوقف نشده است.

صروط در ادامه افزود، توانمندی‌های داعش در صورت عدم حمایت و پشتیبانی مالی خارجی به پایان می‌رسید، در کنار حمایت مالی خارجی، داعش همچنین از سوی طرف‌هایی که خواهان قدرتمندی دولت عراق نیستند و تلاش دارند برای تحقق اهداف گسترده خود، کشور از نظر امنیتی ثبات نداشته باشد، حمایت می‌شود.

وی همچنین عنوان داشت، تلاش‌های نیروهای امنیتی در عملیات ویژه اخیر، دستاوردهایی را به دنبال داشت و با به هلاکت رساندن تروریست‌ها و انهدام مخفیگاه‌های آنها ثمره مهمی به همراه داشت.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که کشورش با جانفشانی شهروندانش بر تروریسم پیروز خواهد شد.

شماری از استان‌های عراق از جمله دیالی شاهد عملیات نظامی گسترده برای تعقیب و پیگرد گروهک‌های تروریستی داعش و انهدام مخفیگاه‌های آنها است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد