Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید محمد علوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایش‌ها به همت کارشناسان بهداشت مدارس، محیط و مبارزه با بیماری ها در مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مراقبین سلامت و بهورزان درسطح شهر و روستا از ۳۲۱ حوزه امتحانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها مواردی نظیر نظافت مدارس،گندزدایی کلیه سطوح تماس، تهویه مناسب محل، وجود تجهیزات ضدعفونی و مایع دستشویی، مدیریت در پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ایاب و ذهاب، وجود پوسترهای آداب تنفسی و شستشوی دست ها، استفاده از ماسک و دستکش برای دانش آموزان، کارکنان و مراقبان حوزه امتحانی، جلوگیری از توزیع مواد خوراکی در زمان برگزاری آزمون، جداسازی افراد مشکوک در اتاق ایزوله و بررسی ثبت نام سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir  مورد بررسی قرار گرفت.

علوی بیان کرد: همزمان با بررسی نحوه ی اجرای پروتکل‌های بهداشتی، آموزش و ارزیابی سلامت دانش آموزان و کارکنان نیز صورت گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: هدف اصلی در انجام نظارت ها را حفظ سلامت حاضرین در زمان برگزاری آزمون عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به لطف الهی و با تلاش بی دریغ نیروهای مراکز بهداشت و با همکاری و هماهنگی نواحی آموزش و پرورش، این موضوع  به بهترین وجه محقق شد.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر ، بروز آسم در خوزستان ۲ برابر متوسط کشوری،

قرار گرفتن  در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود باعث طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان شده است.

سید محمد علوی چند روز گذشته در مصاحبه ای بیان کرد: ۱۸شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد ۱۵ شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان هفتمین هفته متوالی را در وضعیت قرمز سپری می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در معرض خطر انتشار و ابتلا به این بیماری هستند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد کاهشی شده و امروز آماربستری نسبت به ۱۰ روز پیش۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس اهواز پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس اهواز ویروس کرونا مدارس اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت