Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:57:36 GMT

آثار موزه آبگینه و سفالینه مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۴۱۹

آثار موزه آبگینه و سفالینه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید وکیل باشی با بیان اینکه در این طرح ۳۰ اثر از موزه آبگینه مرمت و نجات بخشی می‌شود گفت: اولین مرحله قبل از هر گونه اقدام حفاظتی و مرمتی، مستندنگاری دقیق و ثبت وضعیت اولیه هر شیء است. در ابتدا از زوایای مختلف با اشل از اشیا عکاسی و سپس سایر مشخصات فیزیکی مانند وزن و ابعاد ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل باشی افزود: در مرحله بعد وضعیت شیء از لحاظ استحکام، میزان آلودگی و سایر آسیب‌های نیازمند مرمت، بررسی و پس از مرحله مستندنگاری اقدامات حفاظتی و مرمتی شروع و بستگی به نوع آسیب، استحکام بخشی و یا پاکسازی اولیه اجرا می‌شود.

او بیان کرد: پس از مراحل فوق در صورت نیاز وصالی و در نهایت پاکسازی و استحکام بخشی نهایی، مراحل حفاظت و مرمت مجدد عکاسی از زوایای مختلف و مستندنگاری محقق می‌شود.

کد خبر 4972885 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه آبگینه مرمت و احیا بازار نشر ویروس کرونا ترجمه گردشگری کتاب و کتابخوانی ادبیات کودک و نوجوان تازه های نشر ادبیات جهان رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کتاب مرکز فرهنگی شهر کتاب کتاب تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد