Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با افزایش خطرات بیماری کرونا و تداوم رکود بخش گردشگری، روشن است حمایت های مصوب از جمله تسهیلات پرداختی کرونا، کافی نیست و باید اقدامات جدیدی برای این بخش دردستور کار قرارگیرد .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اعلام این خبر درنشست کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع وابسته که در هتل هما برگزار شد گفت: در حال تهیه پیشنهاد اقدامات حمایتی جدید به صورت مشترک از سوی وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی برای ارائه به ستاد اقتصادی کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت اله میرزایی گفت: زنجیره نسبتاً کاملی از خدمات گردشگری در صندوق‌های بازنشستگی وابسته شامل، حمل و نقل ریلی، هوایی، اقامتی و هتلداری و خدمات آژانس در سطوح مختلف وجود دارد.
وی بر لزوم هم افزایی بیشتر در مجموعه های یاد شده برای بهره برداری از ظرفیت های درون بخشی و برنامه‌ریزی تلفیقی مناسب برای کاهش آسیب ها تاکید کرد.
در این نشست که مدیران مرتبط با صنعت گردشگری نیز حضور داشتند،علی رحیم پور، مدیرعامل هگتا (هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی) ضمن ارائه گزارشی از تاثیر کرونا بر گردشگری جهانی، نتایج مطالعات صورت گرفته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص تاثیر تحریم ها بر صنعت گردشگری کشور را تشریح کرد.
پیامدهای بیماری کرونا بر فعالیت های صنعت گردشگری و هتلداری صندوق های بازنشستگی و بررسی مشکلات و چالش‌های بنگاههای اقتصادی تابعه در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، هتلداری و راهکارهای کاهش آسیب وارده به صنایع، از دیگرمحورهای اصلی این نشست بود که توسط حاضران در نشست بررسی شد.
مدیران شرکت های هتل های هما ، ایرانگردی و جهانگردی ، آسمان ، رجا و آب درمانی محلات در این نشست ضمن ارائه گزارش از آثار کرونا بر بنگاههای خود، تجارب و اقدامات انجام شده برای جذب گردشگران و کاهش آسیب های مالی را تشریح کردند.
در این نشست مقرر شد سه کمیته‌کاری ذیل کارگروه تخصصی گردشگری با عناوین «اقتصادی و مالی»، «اجتماعی و بازاریابی» و «کارگروه برنامه ریزی تلفیقی» برای برون‌رفت از بحران کرونا در صنایع مرتبط در زیر‌مجموعه‌های اقتصادی وابسته به صندوق‌های بازنشستگی تشکیل و نتایج بررسی ها در نشست بعدی در مرداد ماه ارائه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند