Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت‌ خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با یک شبکه سعودی گفت که این کشور قصد دارد موضع خود در قبال نیروهای حافظ صلح سازمان در جنوب لبنان را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت خارجه آمریکا، امروز (دوشبنه)، به شبکه «العربیه»، از قصد این کشور برای تغییر موضع در قبال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» در جنوب لبنان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته العربیه، آمریکا در ارتباط با علت این تغییر موضع مدعی شده است که نیروهای یونیفل طی سال‌های حضور خود در لبنان نتوانستند جلوی ارسال اسلحه برای حزب الله را بگیرند و در بازرسی‌ انبارهای اسحله ناموفق بودند.

این در حالی است که فرمانده کل یونیفل، پیش‌تر، در دیدار با یکی از استاندارهای لبنان صحبت برخی طرف‌ها - بویژه آمریکا- درباره لزوم تغییر مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را بحثی سیاسی خوانده بود (جزئیات بیشتر).

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل بر اساس  قطعنامه ۴۲۵ و همچنین قطعنامه ۴۲۶ شورای امنیت که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به جنوب لبنان اعزام شدند تا ضمن تایید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، صلح را به منطقه بازگردانده و به لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا جنوب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد