Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، کمیته انضباطی در سندیکای بیمه‌گران تشکیل می‌شود، رشد ۳۲۶ درصدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی، تولید انبوه مسکن با بورس املاک و مستغلات برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۴ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

«مصطفی سالاری» در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال پیش‌بینی و تامین اعتبار کردیم که این مبلغ ۱۰ برابر سود یعنی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند، بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند نیز بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اظهار داشت: امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، تاکنون یک مرحله از این وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شده و مرحله دوم را نیز به بانک اعلام کردیم که پرداخت شود. سالاری در ادامه گفتگو با مهر، افزود: تا پایان سال تمام اعتبار دو هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.

 

رشد ۳۲۶ درصدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به وضعیت ۳۰ شرکت بزرگ بورس تهران از اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان روز ۲۱ تیرماه پرداخته و نوشته است: ارزش بازار ۳۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۴۰۷۷ هزارمیلیارد تومان بوده که مجموع سهم این شرکت‌ها از کل ارزش بازار همه شرکت‌های بورس در همین روز، حدود ۶۰ درصد است.

طی ۱۱۳ روز نخست سال ۱۳۹۹، تعداد هفت شرکت شامل؛ پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت ملی صنایع مس ایران، صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی کشور، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران، بازدهی بیش از ۳۲۶ درصدی (میانگین ۳۰ شرکت بزرگ) را کسب کردند.

بالاترین بازدهی در این بازه متعلق به شرکت پالایش نفت اصفهان با رقم ۴۹۵ درصد و کمترین متعلق به ایران خودرو با رقم منفی ۵۲ درصد است. از میان ۳۰ شرکت بزرگ بورسی در تاریخ مذکور، سهام شناور ۲۱ شرکت کمتر از ۲۰ درصد است. بیشترین سهم سهام شناور در میان این شرکت‌ها، مربوط به بانک پاسارگاد با سهم شناور ۳۹ درصدی و شرکت ملی صنایع مس ایران با سهم شناوری ۳۳ درصد است.

در بین ۳۰ شرکت بزرگ بورسی، نام دو بانک ملت و پاسارگاد هم به چشم می‌خورد. قیمت هر سهم بانک ملت که در پایان سال ۹۸ برابر با ۸۱۷۷ ریال بود، در پایان روز ۲۰ تیرماه به ۲۵۴۸۰ ریال افزایش یافته و بازدهی ۲۱۲ درصدی را به ثبت رسانده است. درصد شناور سهام بانک ملت طی این دوره ۲۷ درصد اعلام شده است. ارزش بازار بانک ملت طی این دوره برابر با ۱۲۹.۰ هزار میلیارد تومان بوده و سهمی ۳.۲ درصدی از ارزش بازار ۳۰ شرکت بزرگ بورسی داشته است.

 

کمیته انضباطی در سندیکای بیمه‌گران تشکیل می‌شود

دستورالعمل جدیدی در اجرای تبصره یک ماده ۱۲ اساسنامه سندیکای بیمه‏ گران ایران به منظور ایجاد فضای سالم و عاری از تخلف از ضوابط و مقررات حرفه‌‏ای و صنفی و افزایش کارآیی و بهبود کمّی و کیفی فعالیت اعضای سندیکا جهت رسیدگی به تخلفات احتمالی آنان از مفاد تصمیمات شورای عمومی و هیات رئیسه به تصویب رسید.

برابر این دستورالعمل کمیته‏‌ای مرکب از هفت نفر، شامل سه نفر از اعضای سندیکا به انتخاب شورای عمومی، روسای کمیسیون‏‌های مالی، فنی و حقوقی و دبیرکل که با رعایت مفاد این دستورالعمل و قوانین و مقررات جاری نسبت به تخلفات اعلام شده علیه هر یک از اعضای سندیکا، رسیدگی کرده و تصمیم می‌گیرند.

بر اساس این گزارش تصمیمات شورای عمومی و هیات رئیسه همان است که توسط ارکان مذکور با رعایت ترتیب دعوت، نصاب رسمیت جلسات و ضوابط مقرر در اساسنامه سندیکا اتخاذ و به نحو مکتوب به اعضا ابلاغ شده باشد.

در دستورالعمل یادشده تصریح شده که اداره جلسات کمیته انضباطی به عهده رئیس یا نائب رئیس و سایر امور کمیته انضباطی نظیر ثبت شکایات واصله، صدور دعوتنامه، تنظیم صورتجلسات، ابلاغ آراء توسط دبیرکل سندیکا انجام خواهد شد.

مدت عضویت اعضاء در کمیته انضباطی دو سال است و انتخاب مجدد آنها مشروط به داشتن شرایط مندرج در بند (ب) ماده (۱) منعی ندارد.

گفتنی است کمیته انضباطی در چارچوب موازین این دستورالعمل و مصوبات شورای عمومی و هیات رئیسه و نیز مقررات مربوط با مطالعه و بررسی گزارش واصله و مدارک و مستندات مربوط و عملکرد عضو مدعی علیه در موضوع، با دعوت از نماینده‏ عضو یاد شده به جلسه رسیدگی و استماع دفاعیات و بررسی ادله وی در رابطه با موضوع، ادعای مطرح شده را رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

 

تولید انبوه مسکن با بورس املاک و مستغلات

«حسین سلاح ورزی» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: مطالعات بر روی اقتصاد کشورمان و بقیه کشورها، نشان می‌دهد که رابطه قوی میان متغیر‌های کلان اقتصادی و متغیر‌های بخش مسکن وجود دارد و از طرف دیگر حدود ۱۲۰ رشته فعالیت با حوزه ساختمان ارتباط مستقیم دارند.

 

نماینده اتاق بازرگانی در شورای عالی بورس ادامه داد: شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد که رونق در بخش ساختمان با رونق یا رکود کل اقتصاد، ارتباط دارد و از طرفی موضوع مسکن برای مردم نه تنها اقتصادی بلکه موضوع اجتماعی است و از طرفی دولت هم حجم انبوهی از املاک و طرح‌های نیمه تمام دارد که قرار بود آن‌ها را برای بهره برداری و مولدسازی به بخش خصوصی واگذار کند.

 

سلاح ورزی افزود: راه اندازی بازاری به عنوان بازار املاک و مستغلات می‌تواند امکان تأمین مالی از طریق صندوق پروژه‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولت را فراهم کند و از سوی دیگر برای مردم فرصتی برای پیش خرید در بستر شفاف است.

 

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد موضوع راه اندازی بورس املاک و مستغلات در تحلیل‌های عامیانه به بورس مسکن تقلیل داده شده است در حالی که این گونه نیست و کارکرد‌های گوناگون بیشتری دارد.

 

مطالعات سازمان بورس باید در زمینه املاک بیشتر شود

«جواد وکیلی» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما درباره بحث ۵ هزار میلیارد تومان تأمین مالی از طریق بورس املاک و مستغلات گفت: اکنون زیرساخت‌ها برای بازار سرمایه وجود دارد و سرمایه شرکت‌ها شکل گرفته است.

 

کارشناس اقتصادی افزود: سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی باید بازدهی لازم را برای سهامداران داشته باشد در غیر این صورت، مشکل ساز می‌شود.

 

وکیلی گفت: بحث در خصوص شیوه ارزشگذاری املاک در بازار بورس هنوز شکل نگرفته است ضمن اینکه به دامنه و نحوه عرضه هم باید توجه شود.

 

این کارشناس اقتصادی افزود: بهتر بود روند‌ها در بازار‌های فعلی از جمله بورس کالا شکل گیرد و امتحان شود و پس از سپری شدن این امتحان و با توجه به تجربه‌ها اگر نیاز بود بورس املاک و مستغلات ایجاد شود.

 

تامین نشدن نهاده مصوب؛ چالش تولیدکنندگان مرغ

«سید داوود موسوی» در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، افزود: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، مرغ از اقلام کالا‌های گروه اول محسوب می‌شود و هر گونه تغییر قیمتی در آن، فرآیند خاصی دارد.

 

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به اینکه بر اساس محاسبات کارگروه تنظیم بازار، قیمت مرغ زنده از ۸ هزار و ۵۵۰ به ۱۰ هزار تومان تغییر داشت، اضافه کرد: بر اساس این تغییر قیمت در نرخ مرغ زنده، قیمت مرغ آماده مصرف هم تغییر می‌کند که آخرین قیمت, ۱۵ هزار تومان با دامنه تغییرات (تلورانس) ۵ درصد است.

 

موسوی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش تامین نهاده‌ها و ارز بود که در حال رفع شدن است، افزود: بر اساس اسناد و مدارک و محاسبات قیمت گذاری، قیمت مصوب، تعیین می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر قیمت بازار کمتر از قیمت مصوب باشد شرکت پشتیبانی امور دام، ورود و مرغ مازاد را جمع آوری می‌کند و اگر قیمت، بیش از نرخ مصوب باشد، این شرکت، مرغ مورد نیاز را در بازار توزیع می‌کند.

 


معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: در کارگروه تنظیم بازار مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد را در بازار توزیع کند که این موضوع در حال انجام است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار بورس املاک و مستغلات هزار میلیارد تومان کمیته انضباطی تامین اجتماعی وام ۴ میلیون شورای عمومی پرداخت وام ارزش بازار پالایش نفت ۵۰۰ هزار بانک ملت بر اساس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس