Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@15:26:50 GMT

طرز تهیه کیک بستنی با خامه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۰۰۵

طرز تهیه کیک بستنی با خامه

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک بستنی با خامه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گردو یک فنجان

آرد گندم پنج قاشق غذاخوری

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

خامه صد گرم

بستنی میوه‌ای سه لیوان

تخم مرغ چهار عدد

شکلات تخته‌ای ۵۰ گرم

پودر شکر پنج و نیم قاشق غذاخوری

با این مقدار مواد لازم به اندازه یک دیس متوسط (به طول ۲۶ سانت) از ”‌کیک بستنی با خامه“ خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صد گرم خامه پاستوریزه سفت نصف یک بسته خامه ۲۰۰ گرمی (اگر کمی شیر کنار خامه جدا شده بود، آن را حتماً دور بریزید تا خامه سفت داشته باشید و بهتر فرم بگیرد)، قالب مستطیل تفلون به ابعاد حدود ۳۰ در ۴۰ سانتی متر، قالب مستطیل تفلون به طول ۲۶ سانتی متر، گاز فردار و همزن برقی

پنج و نیم قاشق غذاخوری پودر شکر: یک و نیم قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) پودر شکر برای تهیه خامه فرم گرفته، چهار قاشق غذاخوری (۸۰ گرم) پودر شکر برای تهیه نان رولت (جمعاً معادل ۱۱۰ گرم)، یک چهارم قاشق چای خوری وانیل (کمی برای تهیه خامه فرم گرفته و کمی برای تهیه نان رولت)

سه لیوان بستنی میوه‌ای در سه رنگ مختلف هر لیوان حدوداً معادل ۲۲۰ میلی لیتر می‌باشد. (جمعاً معادل ۶۶۰ میلی لیتر بستنی حدود ۴۰۰ گرم)، پنجاه گرم شکلات تخته‌ای

پنج قاشق غذاخوری آرد گندم (معادل ۹۰ گرم)، چهار عدد تخم مرغ

یک فنجان گردو خرد کرده (معادل ۷۰ گرم)

طرز تهیه کیک بستنی با خامه برای تهیه نان رولت:

زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا می‌کنیم. یک چهارم قاشق چای‌خوری وانیل و ۳ قاشق غذاخوری پودر شکر را به زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و آن را با همزن برقی می‌زنیم تا سفید و کشدار شود.

سفیده تخم مرغ را با همزن برقی می‌زنیم تا به کف سفید تبدیل شود و فرم بگیرد. یک قاشق غذاخوری پودر شکر را کم کم اضافه کرده و کمی دیگر هم می‌زنیم.

زرده و سفیده زده شده را با هم مخلوط می‌کنیم.

آرد را با الک به مواد اضافه کرده، هم می‌زنیم سپس دو قاشق آب اضافه کرده، هم می‌زنیم تا مایه نان رولت آماده شود.

فر را از نیم ساعت قبل با شعله متوسط  ۱۸۰ الی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد - روشن کرده، یک کاغذ روغنی ته سینی به ابعاد (۳۰ —۴۰ سانت) قرار داده، روی آن را کمی چرب می‌کنیم و مواد را روی آن می‌ریزیم. سینی را در طبقه بالای فر برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم (تا زمانی که روی رولت چسبناک نباشد و کمی طلایی شود). سپس آن را از فر درآورده تا سرد شود و نان رولت را از کاغذ جدا می‌کنیم.

 

منبع: shahre zhele

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کیک بستنی سبک زندگی پارسی خبر قاشق غذاخوری برای تهیه نان رولت پودر شکر تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش قدس آنلاین، محمد مشیرپناهی با اشاره به حضور کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در غرفه استان در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می شود.

وی افزود: مشخصات کلی طرح های کشاورزی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: در بخش صنعت هم ۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری و هشت طرح مهم و پیشران صنعتی و معدنی استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه آماده شده است.

مشیرپناهی تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان در این نمایشگاه را پنج مورد خواند و بیان کرد: افزون بر این، هفت مورد فرصت سرمایه گذاری گردشگری در شهر سنندج که توسط شهرداری این شهر تهیه شده است در چند روز برپایی این نمایشگاه معرفی می شود.

معرفی بیش از۵۰ مورد مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری کردستان در اکسپو

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مطلوب در استان که به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری انجام شده تهیه مجوزهای بی‌نام است که از حدود ۲ سال اخیر این مهم آغاز شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بیش از ۵۰ مورد مجوز بی نام صادر شده برای سرمایه گذاری در استان تهیه و آماده معرفی به هیات های تجاری و سرمایه گذاران است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر موارد مذکور، ۱۵ مورد فرصت سرمایه گذاری دارای مطالعات پیش امکان سنجی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهیه شده است و در این نمایشگاه معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند