Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@21:14:11 GMT

فوت 2 نوجوان در سیل استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۲۵۸۹

فوت 2 نوجوان در سیل استان اردبیل

وقوع توفان‌های تندری تابستانه و سیلاب‌های موقت عصر سه‌شنبه موجب جان باختن ۲ نوجوان و بروز خساراتی در مناطق مختلف استان اردبیل شد.

فرهاد عبدالعلی‌پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به ایرنا گفت: در منطقه‌ای مابین روستاهای چات‌قیه و تقی‌دیزج شهرستان اردبیل عصر امروز سه نوجوان هنگام بازی در کنار رودخانه گرفتار سیلاب شدند که در این حادثه ۲ نوجوان ۱۲ ساله جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان اردبیل درحال جستجوی اجساد این ۲ نوجوان می‌باشند، افزود: فرد سوم گرفتار در سیلاب توسط اهالی حاضر در محل نجات یافته است.

به گفته وی بارش بیش از ۵۲ میلیمتر باران رگباری امروز همچنین در شهرستان مشگین‌شهر سبب سیلاب گردید که براثر آن لوله اصلی خط انتقال آب این شهر شکست و ماموران امدادی هلال احمر و آب و فاضلاب درحال ترمیم این خط انتقال آب هستند.

عبدالعلی‌پور همچنین از تخریب ۲۰ تا ۱۰۰درصدی منازل روستای مصطفی‌لو در شهرستان خلخال براثر سیلاب امروز خبر داد و گفت تاکنون ۴۰ خانوار در این روستا اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی اظهار کرد: براثر اغتشاشات جوی عصر امروز خساراتی به کشتزارها و مراتع در نقاط مختلف استان اردبیل ازجمله خلخال ، مشگین شهر ، جعفرآباد و گرمی وارد شده است که کارشناسان درحال برآورد میزان آن هستند.

وی با هشدار به ساکنان استان اردبیل مبنی بر ادامه تندرهای شبانه در بعضی نقاط این استان به ویژه در منطقه اصلاندوز مغان خواستار رعایت موارد احتیاطی و ایمنی شد.

به گفته او، تمام فرمانداران ، نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران استان اردبیل باتوجه به حوادث طبیعی در نقاط مختلف این استان در آماده باش کامل بوده و به یاری آسیب دیدگان شتافته‌اند.

نفوذ امواج ناوه‌ای مستقر در شرق و شمال اروپا از فراز دریای سیاه به شمالغرب ایران از چند روز گذشته به شکل متناوب سبب وقوع رگبار و رعدوبرق های تابستانه در بعضی نقاط این پهنه از کشورمان شده است.

تندرهای تابستانه باتوجه به خشکی زمین‌ها و عدم نفوذ فوری آب ناشی از بارش های رگباری به درون خاک و ازسوی دیگر ریزش حجم هنگفتی از آب باران در زمانی کوتاه سبب شکل گیری روان آبهای مخرب در نقاط مستعد و به خصوص در کوهپایه ها می‌شود.

مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار و رعدوبرق های موقت تابستانه از ابتدای هفته جاری به ساکنان این استان هشدار داده بود. نقشه های همدیدی از ادامه وقوع تندرهای متناوب به خصوص در ساعات عصر تا پاسی از شب تا اواخر هفته جاری در این استان حکایت دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0035tT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط