Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۵ تیر) در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آیین نامه، به هیات رئیسه اختیار داده شده تا به تعدادی که بخواهد سقف کمیسیون‌ها را کاهش یا افزایش دهد؛ تعداد و کمیسیون‌های آن نیز معلوم نیست.

وی افزود: ۶ نفر را به کمیسیون برنامه و بودجه آوردند که مشاغل آنها هیچ ارتباطی به کمیسیون برنامه و بودجه ندارد، در بقیه کمیسیون‌ها نیز همینطور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات رئیسه با وجود سوگند خوردن برای رعایت بی طرفی، این ۴۱ بند را با هدف خاص تعیین کرده تا این افراد را به عضویت کمیسیون‌های مختلف درآورد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اکنون هیات رئیسه با این سابقه می‌خواهد کف و سقف کمیسیون‌ها را با هر ترتیبی که خودش خواست و هر کمیسیونی که تشخیص داد، تعیین کرده و اختیاراتش را افزایش دهد.

قالیباف در پاسخ به تذکر نادران اظهار داشت: این تذکر وارد نیست، زیرا هنگامی که فرآیند شکل گیری کمیسیون‌ها را شروع کردیم، آیین نامه روشن بود و دستورالعملی را در پیوست داشت که در آن دستورالعمل اگر بنا بود اصلاحی انجام شود، شعب و هیات رئیسه می‌توانستند این دستورالعمل را طبق مقررات اصلاح کنند.

رئیس مجلس گفت: بر مبنای پیشنهادی که در طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ آیین نامه، کمیسیون مربوطه تصویب کرده که اکنون در صحن مطرح شده، موافقان و موافقان صحبت می‌کنند و هر تصمیمی که مجلس بخواهد اتخاذ می‌شود و خلاف آیین نامه اقدامی نشده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: الیاس نادران کمیسیون مجلس کمیسیون ها هیات رئیسه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟