Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین حسن نژاد روز چهارنشبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در شرایط کرونایی احتمال بروز تنش‌ میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها در محیط خانه بیشتر می‌شود ، افزود : لازم است خانواده ها مشورت گرفتن از دانش آموزان را به رسمیت بشناسند و آنها را در مدیریت خانواده شریک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد : در این ایام کرونا که همه ناچار شدند در خانه بمانند از همان هفته های نخست بسیاری از خانواده ها در خانه نشینی کرونایی به مشکل برخوردند و با فرزندان خود دچار تنش شدند.

وی یکی از دلایل عمده تنش میان اعضای خانواده در دوران خانه نشینی را عدم مشورت والدین از فرزندان دانست و گفت : رفتار پدرسالارانه فقط محیط خانواده را پر تنش خواهد کرد و لازم است خانواده، مشورت گرفتن از دانش آموز را به رسمیت بشناسد.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد : آموزش و پرورش باید باید بر این موضوع کار کند تا نگاه خانواده اصلاح شود چون بسیاری از فرزندان و دانش‌آموز ما این توان و ظرفیت را دارند که به مشورت گرفته شوند.

حسن نژاد به مخدوش شدن اوقات فراغت دانش آموزان به دلیل خانه نشینی اجباری کرونایی اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم غیبت فیزیکی اوقات فراغت دانش آموزان ما را مخدوش نکند. 

وی برگزاری برنامه های مجازی برای اوقات فراغت دانش آموزان را ضروری دانست و ادامه داد : اوقات فراغت، فرصتی برای تقویت خلاقیت دانش آموزان است که نباید اجازه دهیم کمترین آسیبی به آن برسد. 

 معاون استاندار مازندران گفت : نخستین موضوع در زنده نگه داشتن اوقات فراغت این است که انتخاب خود را به کودکان نوجوانان تحمیل نکنیم و به بیان دیگر انتخاب دانش آموزان و نوع برنامه ای که خودشان انتخاب می کنند در اولویت باشد و ما تنها نقش هدایت کننده باشیم نه اینکه ما برای دانش آموزان انتخاب کنیم.

وی افزود : در شرایط کرونایی فعلی شاید امکان تشکیل کلاس ها در خیلی از اماکن به صورت حضوری نباشد اما در جاهایی که امکان دارد و با رعایت پروتکل ها، کارِ گروهی را تمرین کنند چون اوقات فراغت باید فضایی برای فراگیری مهارت‌های اجتماعی باشد و ما هم در این بخش مشکل داریم.

حسن نژاد گفت :  هم مدیران و هم کسانی که در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می کنند، به سلایق دانش آموزان احترام بگذارند، زیرا نباید اوقات فراغت را همانند دیگر مسائل تحمیلی کنیم.

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه منابع مختلف از فرهنگیان صاحب سلیقه، هنرمندان و بخشی از امکاناتی که در نظام آموزش فنی و حرفه ای داریم که نیاز است دانش آموزان را به سمت غنی سازی اوقات فراغت تابستانه هدایت کنیم و تلاش کنیم از همه استعدادهای دانش آموزی در سراسر مازندران در این بخش استفاده کنیم.

حسن نژاد:با بیان اینکه اوقات فراغت منهای آموزش نیست ، گفت: باید در اوقات فراغت دنبال آموزش باشیم اما برعکس اینکه سرفصل های آموزشی اجباری است در اوقات فراغت اختیاری و بر اساس علایق دانش آموز باشد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا گذران اوقات فراغت استانداری مازندران فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا گذران اوقات فراغت استانداری مازندران فضای مجازی مدارس ویروس کرونا گذران اوقات فراغت استانداری مازندران فضای مجازی اوقات فراغت دانش آموزان حسن نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان تربیت دانش آموز تمام ساحتی (تربیت زیستی - بدنی سند تحول بنیادین) و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی -اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه

هم افزایی و تقویت زمینه‌های همکاری مشترک برای بهبود نگرش و ترویج فرهنگ حوزه‌ی سلامت در راستای نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان، آموزگاران، خانواده‌ها و عموم مردم از طریق همکاری مشترک و فعال در تدوین محتوای کتب درسی دانش آموزان. ترغیب اقشار مختلف جامعه پزشکی به شرکت در رویدادها، کمپین‌ها و فرآیندهای مشارکتی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. ارتقا ظرفیت رسانه‌های دیجیتال در جهت ایجاد فرصت‌های نوین در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی. برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی مشترک در زمینه‌ی ارتقای دانش سلامت. بهره مندی از امکانات و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود طرفین در سطوح ملی و استانی با موضوع آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، طبق قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش. استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد برای ارتقای دانش سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها. اجرا و گسترش نظام ارجاع به منظور انجام امر درمان دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های بی بضاعت). می‌باشد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

از جمله موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور جهت ارتقای سواد سلامت برای دانش آموزان و آموزگاران است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌گردد در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت" مدارس را به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها می‌داند که از این طریق می‌توان آموزش‌های سلامت محور را از طریق دانش آموزان به خانواده‌ها و جامعه منتقل کرد یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه ارتقای سواد سلامت دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان است که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور قرار گرفته است.

کد خبر 6086804 علی قدمی

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری