Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:53:12 GMT

همه‌گیری کرونا و فرصت مهربانی و همدلی در اندیمشک

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۹۶۸

همه‌گیری کرونا و فرصت مهربانی و همدلی در اندیمشک

گرچه تلخی این ایام از اذهان پاک نخواهد شد اما در لابلای این روزهای غم انگیز ، حس های ناب مهربانی ، انسانیت ، نوعدوستی و عشق به همنوع نیز کم نیستند و شیرینی خاص خود را دارند.

این روزها که عده ای منبع درآمدشان دستخوش این ویروس نامیمون و سفره هایشان متاثر از این بیماری شده است ، دستهای مهربان دیگر هموطنان شادی بخش روزهای کرونایی آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین هنگامه فداکاری پزشکان و پرستاران ، درس عشق و تعهد و نوعدوستی به همگان داده است تا تاریخ بیاد داشته باشد  که مردم این دیار در هر جایگاهی ، به وقت حادثه  انسانیت خود را به نمایش می گذارند.

از همان روزهای نخستین آغاز شیوع ویروس شوم کرونا ، قشرهای مختلفی از جهادگران وارد عرصه خدمت شدند تا تلاشگران بهداشت و درمان در این میدان پرخطر تنها نمانند.

در کنار آن پزشک و پرستاری که جان و سلامتی خود را در طبق اخلاص نهاده ، اقدام زنان و جوانانی که در نقطه ای دیگر با راه اندازی کارگاه های تولیدی البسه مخصوص و ماسک تلاش می کنند، تصویرگر حس ناب نوعدوستی است.

مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری اندیمشک گفت:بانوان زیادی از ابتدای شیوع کرونا با خلوص نیت وارد میدان شدند، بسیاری از بانوان در کارگاهها و یا حتی منازل خود اقدام به تولید ماسک برای قشرهای مختلف کرده اند و این تلاش تاکنون ادامه داشته است.

مژگان دالوند بیان کرد:بسیاری از این ماسک ها در بین اقشار ضعیف به صورت رایگان توزیع شد.

یکی از بانوان اندیمشکی فعال که از کارآفرینان موفق این شهرستان است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع بیماری کرونا ، خط تولید خود را به تولید البسه و ماسک تغییر دادیم و تاکنون هزاران ماسک و البسه بهداشتی تولید و توزیع شده است.

مریم دانش افزود:۱۸ نفر از بانوان شهرستان در این  کارگاه مشغول فعالیت هستند و از اسفندماه تا کنون روزنه ۶ هزار ماسک و یک هزار دست لباس مخصوص تولید می شود.

فاطمه دریکوند زاده بانوی اندیمشکی هم گفت:روزانه به مدت ۲ ساعت در یکی از این کارگاهها به صورت رایگان در زمینه تهیه ماسک همکاری می کنم.

وی افزود:از زمان همکاری در این کارگاه ، احساس درونی خوشایندی دارم و این موضوع برایم آرامش چشمگیری به همراه داشته است.

سحر نیکویی   دختر جوان دانشجویی که خود را نجات یافته از چنگال کرونا معرفی می کند ،می گوید : نذر سلامتی بازیافته ام ، فعالیت در کارگاههایی است که به نوعی سلامت را برای عزیزان و همشهریانم به ارمغان می آورد.

وی با توصیه به همه مردم برای استفاده از ماسک افزود:کرونا را جدی نگرفته بودم و در ترددها هیچ گاه از ماسک استفاده نکردم اما با دردها و روزهای سخت و طاقت فرسای ابتلا به کرونا ، تاوان آن را پس دادم.

سارا رستمی زاده بانوی جهادگر بسیجی هم گفت:بانوان بسیجی ما در زمینه تهیه و توزیع ماسک و البسه ویژه مقابله با کرونا ، به شایستگی انسانیت خود را به نمایش گذاشته اند و از ماهها قبل تاکنون به صورت جهادی در این عرصه همت کرده اند که قابل ستایش است.

علی . الف از کارکنان بهداشت و درمان هم زحمات همکاران خود را جهادگرانه توصیف کرد و گفت:پرستاران و مجموعه بهداشت ودرمان شهرستان با تلاش وصف ناشدنی برای وضعیت موجود همت می کنند .

وی افزود:دلگرمی همه ما ، لطف و توجه جهادگران و مردمی است که با اقدام و حتی پیام های خود ، قدرشناس جهاد و تلاش عزیزان جبهه سلامت هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات اندیمشک هم گفت: مواکب شهرستان اندیمشک طی چند ماه اخیر به خوبی در جهاد مقابله با کرونا شرکت کرده اند.

حسن دهقان افزود:از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان توسط مواکب اربعین حسینی برای جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس و کمک به عزیزان جبهه سلامت وارد عمل شدند.

وی افزود:۱۰ موکب اصلی و محوری شهرستان به مدت ۱۴۰ روز است که فعال هستند و با راه اندازی کارگاههای مختلف ، در زمینه تولید البسه و ماسک و سایر فعالیت ها ، خدمات بسیار شایسته ای ارائه داده اند.

وی گفت:تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار ماسک ، ۱۵ هزار جفت دستکش،بیش از ۱۰ هزار بسته کامل شامل موادضدعفونی ، مواد شوینده و ماسک و دستکش توزیع شده است.

دهقان گفت:تهیه و توزیع بیش از چهار هزار و ۷۵۰بسته مواد غذایی خشک بار در قالب کمک های مومنانه به اقشار آسیب پذیر شهرستان ، تهیه و توزیع بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان ، تهیه کمک جهیزیه یک زوج جوان ، تامین و پرداخت  هزینه عمل جراحی تعدادی بیمار نیازمند ، انجام  عملیات ضدعفونی وگند زدایی مناطق مختلف شهرستان و بخشی از ادارات و نهاد ها و مراکز فرهنگی و آموزشی ،بهشت زهرا وشهدای گمنام ودیگر مکان ها شامل ۱۲۰ مرحله  از دیگر خدمات جهادگران عرصه مقابله با کرونا بوده است.

مدیر ستاد عتبات عالیات اندیمشک با بیان اینکه مواکب اربعین حسینی که درمبارزه باویروس کرونا فعالیت داشتن را شامل موکب نورالزهرا (س)، موکب انوارالزهراه (س) ، موکب بیت الزهرا(س) ، موکب حضرت زینب پیام‌آور کربلا، موکب شهدای مدافعان حرم ،  موکب شهدای شهرک بنوار ناظر ، موکب نورالجواد ، موکب عشاق المهدی (عج ) ، موکب فرهنگی مذهبی آل صادق علیه السلام،  موکب زینبیه آل عبا ، در زمینه‌های مختلف باهماهنگی ستاد عتبات عالیات در کنار سایر دستگاه‌های متولی در شهرستان فعالیت داشتند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از خادمین افتخاری مواکب در قالب  نیروی جهادی خواهر و برادر در این مواکب به‌ طورشیفتی  اقدام به تهیه و توزیع ماسک ودستکش ، تهیه وتوزیع بسته های مواد غذایی،  توزیع غذای گرم و اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی کرده اند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

از ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز بوده است. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد روند کاهشی یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا تاریخ ۲۳ تیر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده‌است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اندیمشک گروه های جهادی پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اندیمشک گروه های جهادی ویروس کرونا اندیمشک گروه های جهادی تهیه و توزیع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

روابط عمومی آب‌ منطقه‌ای مازندران، جلسه بررسی وضعیت تقسیم و توزیع آب در دشت هراز در فصل زراعی جاری در با حضور مدیرعامل، معاونین حفاظت و بهره‌برداری و طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و فرمانداران شهرستان‌های محدوده دشت هراز برگزار شد. 

داودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش و منابع آب استان در دشت هراز گزارشی نیز درخصوص آخرین وضعیت آبدهی رودخانه هراز ارائه کرد.

برنامه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز و سهم هر شهرستان، نحوه توزیع و نوبت بندی در حال انجام در این دشت نیز تشریح شد.

فرمانداران شهرستان‌های محدوده این دشت نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات شهرستان‌های خود در حوزه تامین آب کشاورزی، پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضعیت تقسیم و توزیع آب مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز