Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آنچه که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت اشتغال و بیکاری در بهار امسال اعلام کرد نشان از آن داشت که جمعیت شاغل به حدود ۲۲ میلیون و ۹۶۲ هزار نفر رسیده که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا حدود ۱.۵ میلیون نفر از تعداد شاغلان نسبت به بهار پارسال کم شده بود.

همچنین این گزارش نشان داد که مجموع بیکاران به حدود دو میلیون و ۵۰۵ هزار نفر رسیده که از تعداد آنها نیز نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بررسی وضعیت فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در بین جمعیت بیکاران از این حکایت دارد که در بهار امسال ۳۶ درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان آموزش عالی تشکیل داده‌اند که میزان آن نسبت به بهار سال گذشته حدود ۴.۴ درصد کم شده است.

این در حالی است که ۲۴.۷ درصد از افراد بیکار فارغ التحصیل مردان هستند که ۴.۵ درصد نسبت به بهار پارسال کمتر شده اند، از سوی دیگر ۷۱.۹ درصد آنها فارغ‌التحصیل زن هستند که در مقایسه با سال گذشته ۶.۹ درصد افزایش داشته‌اند.

اما از مجموع شاغلان سهم  فارغ‌التحصیلان ‌آموزش عالی ۲۵.۲ درصد در بهار امسال بوده که نسبت به سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش دارد.

۲۱.۳ درصدسهم مردان فارغ‌التحصیل از بین شاغلان این بخش بوده که افزایش ۰.۲ درصدی دارد و ۴۵.۱ درصد زنان فارغ‌التحصیل شاغل بوده‌اند که بر تعداد آنها نیز ۵.۱ درصد نسبت به بهار پارسال افزوده شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فارغ التحصیلان اشتغال بيكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • آزادی بیان آمریکایی
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد