Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کردستان علی‌رغم دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد و ریشه‌کنی فساد اداری، در برابر تخلفات استخدامی در گزینش استانداری کردستان سکوت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، 24 مردادماه سال گذشته حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان کردستان به برخی مطالب مطرح‌شده مبنی بر بالا بودن آمار فساد در برخی از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان با استناد به گزارش منتشره یکی از مراجع رسمی اشاره و دستور داد که این موضوع به طور ویژه، «راستی‌آزمایی و اطلاع‌رسانی» شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه در آن جلسه در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در سازمان و ادارات «عدالت» حکم‌فرما باشد، گفت: عدالت به معنای این است که هر کسی جای خودش باشد؛ انتصاب نابه‌جا، غیرعادلانه، دادن حقی به کسی که صاحب این حق نیست و میدان دادن به کسی که نباید به او میدان داده شود، «بی‌عدالتی» است؛ امضا را برای کسی کردن که نباید این امضا زیر نامه او شود «بی‌عدالتی» است.

وی با یادآوری اینکه در قرآن کریم چند بار واژه فساد آورده شده است، معنای فساد را خروج هر چیزی از اعتدال خواند و تصریح کرد: در سازمان‌ها باید مدیران عادلانه عمل کنند؛ زیر مجموعه را عادلانه بچینند؛ باید و نباید مقررات بر تمام مجموعه سازمان عادلانه باشد؛ اقدامات سازمان براساس قانون باشد و خلاف قانون صورت نگیرد و در غیر اینصورت یک اصلاح جدی ساختاری و رفتاری شکل گیرد.

رئیس قوه قضائیه در آن جلسه از استاندار کردستان خواست این موضوع را بررسی و در صورت صحت موضوع برای برخورد و ریشه‌کنی فساد اداری تدبیر و اقدام جدی کند.

رئیس قوه قضائیه: زیرمجموعه‌های دولتی واگذارکننده امتیاز به بخش خصوصی تحت نظارت قرار گیرند / فساد اداری در کردستان را ویژه پیگیری کنیددستور ویژه رییس قوه‌قضاییه برای بررسی ادعای بالا بودن فساد اداری در کردستان

حال؛ بنا بر تطویل این نوشتار نیست و هدف این مقال پرداختن به جزئیات جلسه شورای اداری استان هم نیست؛ مقصود اصلی از تقریر این سطور تنها یادآوری بخشی از سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر ضرورت برخورد با فساد اداری و برخی تخلفات محرز انجام شده در استانداری کردستان بوده که خود مصداق «فساد و بی‌عدالتی» است.

ماجرا از این قرار است که در 27 بهمن ماه سال 1391 آزمونی برای استخدام در سطح استان برگزار و استانداری کردستان برای تصدی شغل "مسئول گزینش" فراخوان می‌دهد؛ 22 نفر برای تصدی این شغل اعلام آمادگی و در آزمون شرکت کرده و در ادامه فرایند این استخدام، نتایج سه برابر ظرفیت اعلام و با توجه به اینکه استانداری کردستان ظرفیت جذب برای 3 پست سازمانی را داشته، علی‌القاعده بایستی 9 نفر از بین 22 نفر شرکت‌کننده که بالاترین امتیاز و نمره عمومی را کسب کرده‌اند برای تعیین افراد اصلح، معرفی شوند.

در بهمن ماه 93 پذیرفته‌‌شدگان به مصاحبه دعوت و علی‌القاعده انتظار آن است که از میان کسانی که موفق به کسب حد نصاب شده‌اند نیروهای موردنیاز پذیرش نهایی شده و به استخدام دولت درآیند اما در نهایت و در یک قانون‌شکنی آشکار، تنها یک نفر از 3 فرد اصلحی که باید از میان 9 نفر متقاضی که در مرحله پذیرش سه برابر ظرفیت به گزینش معرفی شده‌اند انتخاب و 2 نفر دیگر استخدام شده در این دستگاه نه تنها به مرحله سه برابر ظرفیت راه نیافته و دعوت به مصاحبه نشده بلکه از لحاظ کسب امتیاز و نمره عمومی در ردیف‌های آخر از لیست 22 نفره شرکت‌کنندگان در آزمون برای پست مسئول گزینش قرار دارند! جالب آنکه یک نفر انتخاب شده نیز حتی نتوانسته‌ در آزمون مذکور نمره حد نصاب معرفی به مرحله سه برابر ظرفیت را کسب کند!

خبرنگار تسنیم از 11 دی ماه سال 97 تاکنون در قالب چند گزارش تخلفات استخدامی در گزینش استانداری کردستان را رسانه‌ای کرده اما قبل و بعد از دستور رئیس‌قوه قضائیه هم شاهد هیچ‌گونه اقدامی از سوی استاندار مبنی بر برخورد با عاملان و افرادی که به‌صورت غیرقانونی جذب و تخلفی که خود مصداق «فساد و بی‌عدالتی» بوده، نبوده‌ایم.

تخلف در استخدام استانداری کردستاناسناد تخلف در استخدام گزینش استانداری و روزه سکوت مسئولان استان کردستان

انتهای پیام/481/

R7848/P4001/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... دستگاه‌های نظارتی تخلفات استخدامی گزینش استانداری کردستان را بررسی کنند افشای تخلفات جدید در انتصابات استانداری کردستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کردستان گزینش استانداری رئیس قوه قضائیه سه برابر ظرفیت فساد اداری بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است