Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:38:30 GMT

طارم و چشم طمع شکارچیان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۹۷۵۶

طارم و چشم طمع شکارچیان

ایسنا/زنجان رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم گفت: با توجه به تنوع زیستی موجود در این شهرستان، آفت شکار از مهم‌ترین آفات محیط زیست این منطقه است.

غلام‌رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، از دستگیری و بازداشت سه صیاد متخلف ماهی و یک شکارچی معروف بز کوهی در این شهرستان که اقدام به صید ماهی و شکار بز کوهی کرده بودند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این شکارچیان حیات‌وحش، هنگام گشت و کنترل ماموران و کارشناسان محیط زیست در مناطق مختلف طارم توسط ماموران یگان حفاظت و نیز همکاری و اطلاع‌رسانی علاقه‌مندان به محیط زیست در عملیاتی دقیق دستگیر شدند.

این مسئول با بیان این‌که بر اساس گزارش‌های مردمی، یک شکارچی متخلف بز کوهی در ارتفاعات شهر آب‌بر دستگیر شد، ادامه‌ داد: به همراه این شکارچی یک لاشه کل وحشی، ۵ تیر فشنگ ساچمه، دوربین دوچشمی و سایر ادوات کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم یادآور شد: سه صیاد ماهی متخلف غیربومی که در داخل منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد اقدام به صید ماهی کرده بودند، دستگیر و تعدادی ماهی صید شده و تجهیزات ماهی‌گیری توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست طارم کشف و ضبط شد.

عباسی در مورد اقدامات قانونی انجام شده در راستای برخورد با این شکارچیان متخلف، ادامه داد: همه موارد کشف و ضبط شده بعد از تکمیل پرونده به همراه شکارچیان متخلف به مراجع قضایی شهرستان معرفی و تحویل داده خواهند شد.

این مسئول با اشاره به وجود زیستگاه‌های متعدد حیات‌وحش در این شهرستان، بیان کرد: روستاییان در حفظ منابع‌طبیعی و محیط زیست کشور نقش به‌سزایی دارند و با توجه به ضرورت این موضوع، اهالی روستاهای طارم با توجه به پتانسیل‌های بالای محیط زیستی این شهرستان باید با اطلاعات و اخبار دقیق از وضعیت آلاینده‌های زیست‌محیطی و شکارهای غیرمجاز، یار و یاور ماموران یگان حفاظت محیط زیست باشند.

وی تاکید کرد: زندگی انسان پیوند ناگسستنی با محیط زیست پیرامونی اطراف خود دارد و هر چه محیط‌زیست سالم‌تر و بدون مشکل وجود داشته باشد، قطعاً زندگی انسان نیز بدون مشکل خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم ادامه داد: بدون شک بسیاری از مشکلات کنونی محیط زیستی ما، ناشی از انقراض یا کاهش حیات‌وحش و تخریب زیستگاه‌های طبیعی آن‌ها است، زیرا انسان به‌عنوان بخشی از طبیعت، سرنوشتش با سرنوشت حیات سایر جانداران و محیط زیست پیرامونش، پیوندی ناگسستنی دارد.

این مسئول با بیان این‌که طارم به علت برخورداری از آب و هوای مناسب، زیست‌گاه انواع حیوانات و پرندگان کمیاب است، خاطرنشان کرد: این شهرستان منطقه حفاطت شده ممنوع خرمنه‌سر و بخشی از منطقه سرخ‌آباد را در دل خود جای داده که این امر متأسفانه همواره چشم طمع شکارچیان را به این مناطق جلب می‌کند، تا جاییکه می‌توان گفت آفت شکار یکی از مهم‌ترین آفات محیط زیست طارم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان شکارچی طارم حفاظت محیط زیست طارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد