Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهره چنگیز روز پنجشنبه در گف‌وگو با ایرنا افزود : ماسک‌ پارچه‌ای به منظور استفاده آحاد مردم در فضاهای عمومی، وسیله حفاظتی مناسب است و ماسک‌ سه لایه بیشتر مخصوص کادر مراکز بهداشتی و درمانی است.
وی خاطرنشان کرد: خود من به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی در مجامع عمومی، جلسات و اماکن عمومی از ماسک پارچه‌ای استفاده می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: استفاده از ماسک‌ پارچه‌ای علاوه بر امکان چندین بار مصرف، در مقایسه با ماسک‌های سه‌لایه فاقد نشان که مشخص نیست در چه وضعیت بهداشتی تهیه شده، مطمئن‌تر است.
وی ادامه داد: این ماسک‌ها قابلیت شست و شو دارد و بسته به شرایط شغلی و میزان استفاده فرد، به نظر می‌رسد که روزانه نیازمند یکبار شست وشوست.
چنگیز با بیان اینکه استان در زمان حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار داشت: اصفهان با روند رو به افزایش بیماران کرونایی بستری مواجه است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر قریب ۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌های ۲۲ شهرستان استان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: شیب ابتلا در استان ملایم است و در یکی از روزهای گذشته حتی به مرز ۸۰۰ بیمار بستری رسیدیم ولی در حال حاضر قریب ۷۵۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.
وی اضافه کرد: نوسانات وجود دارد ولی مجموعه کادر بهداشت و درمان استان نگران عبور تعداد بستری‌ها از مرز ۸۰۰ بیمار هستند که در این صورت همکاران با زحمت مواجه خواهند شد.
چنگیز تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مشاغل و آحاد مردم به منظور به حداقل رسیدن چرخش ویروس کرونا در جامعه ضروری است.
وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، حضور حداقلی در مجامع و پرهیز از اجتماعات بویژه در فضاهای سربسته، شستن یا ضدعفونی کردن دست‌ها از مهمترین توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی به مردم است.
کرونا تاکنون بیش از۱۳ میلیون انسان را در جهان گرفتار کرده است که از این شمار ، ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشورما بطور قطع مبتلا شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۹۸ تن از هموطنان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا ماسک اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رییس دانشگاه علوم پزشکی پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: به منظور حفظ محیط زیست توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم با استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی طبیعت را برای آیندگان خود به ارمغان آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فروش ویژه بعضی کالاهای پرمصرف شهروندان در بازارهای روز کوثر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است.

کد خبر 747534

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال