Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:49:30 GMT

در آینده نزدیک از واکسن کرونا خبری نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۲۲۶

به گزارش ایسنا، اولین جلسه از سری نشست‌های تخصصی Covid-19 با تمرکز بر مبحث واکسن، امروز پنج‌شنبه(۲۶ تیرماه)  توسط شاخه زیست شناسی فرهنگستان علوم و با حضور اساتید و صاحبنظران این امر برگزار شد.

در این نشست که به صورت برخط برای تمامی علاقه‌مندان قابل دسترسی بود در ابتدا دکتر محمود شمسی شهرآبادی، رئیس شاخه زیست شناسی فرهنگستان علوم، ضمن تبیین لزوم برگزاری این سری نشست‌ها و تشریح اهمیت ترویج گزاره‌های علمی مبتنی بر شواهد در جامعه، پیرامون ساختار ویروس و چالش هایی که برای تولید واکسن و دارو برای ویروس سارس کورنا ویروس دو توضیحاتی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، دکتر حوریه سلیمانجاهی، استاد و مدیر گروه ویروس‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون مکانیسم های پاتوژنز ویروس SARS-Cov2 در مورد نحوه ایمنی‌زایی و چالش‌های سیستم ایمنی در مواجهه با این ویروس و انواع واکسن های مبتنی بر ویروس ضعیف شده و کشته شده توضیحاتی داد.

سومین سخنران این نشست، دکتر امیر قائمی، عضو هیئت علمی بخش آنفولانزای انستیتو پاستور ایران و دبیر انجمن زیست شناسی بود. ارائه وی متمرکز بر تشریح انواع واکسن‌های نوین و میزان ایمنی‌زایی آن‌ها و توضیح چند واکسن پیشرو در دنیا بود.

قائمی ضمن توضیح مکانیسم‌های عملکرد هر واکسن در مورد پیشرفت هر واکسن در برنامه توسعه و تحقیق و تولید شرکت‌های متبوعه نیز گزارشی ارائه داد.

در پایان دکتر تبرایی، رئیس انجمن ویروس شناسی، با تشکر از فرهنگستان علوم بابت برگزاری این سری نشست‌ها ابراز امیدواری کرد که با توجه به چشم‌اندازی که پیرامون دسترسی به دارو و واکسن برای این ویروس وجود دارد مردم بتوانند با رعایت اصول پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های درمانی زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

در پایان این جلسه حاضران با بیان این که برای این ویروس در حال حاضر داروی موثر مستقیم و واکسن موثر وجود ندارد به این جمع‌بندی رسیدند که اگرچه نظام‌های درمانی و شرکت‌های دارویی و واکسن سازی با اعمال مسیرهای کوتاه و قوانین سهل گیرانه همت بر تسریع دسترسی به دارو و واکسن گمارده‌اند ولی این امر در آینده نزدیک دور از دسترس خواهد بود لذا تبیین این موضوع برای جامعه و مدیریت کشور برای سیاست‌گذاری صحیح برای آینده ضروری است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079900 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد