Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@23:31:51 GMT

کنکوری با طعم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۴۵۶۲

آفتاب‌‌نیوز :

شیوع کرونا ویروس تمامی حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر تبعات خود قرار داده است، برگزاری آزمون‌های مجازی در طول این دوران رونق گرفت و بسیاری از مراکز آموزشی بالاجبار آزمون‌های خود را به صورت مجازی برگزار کردند، اما کنکورهای کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری یکی آزمون‌های حساس در طول تاریخ است که امکان برگزاری آن‌ها به علت حساسیت سنجش به صورت مجازی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت حجم بالای افراد شرکت کننده در این آزمون‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش‌تر از سایر مکان‌ها و موضوعات وجود دارد، نتیجه کنکور سرنوشت میلیون‌ها نفر را تعیین می‌کند، بنابراین شرایط برگزاری کنکور اهمیت بالایی دارد، دانشگاه شهرکرد و اداره‌کل آموزش و پروش از متولیان برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری هستند، ایسنا نحوه برگزاری این آزمون را از متولیان جویا شده است.

افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای برگزاری کنکور سراسری پروتکل‌هایی از سوی وزارت بهداشت تدوین شده است و ما تمامی این پروتکل‌ها را در زمان برگزاری کنکور رعایت می‌کنیم.

وی افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی را یکی از روش‌های رعایت حفظ فاصله اجتماعی عنوان کرد و گفت: هرساله کنکور سراسری در شهرستان شهرکرد در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شد اما امسال دانشگاه علوم پزشکی و آزاد نیز جزو حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری هستند.

کریمی با بیان اینکه کنکور دکتری نیز به‌علت شیوع کرونا لغو شد، افزود: ما در برگزاری آزمون‌ها تابع سازمان سنجش هستیم و زمان دقیق برگزاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا حوزه‌های مجزا در نظر گرفته شده است.

دواطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار نفر هستند

مهدی صادقیان رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش با بیان اینکه متولی برگزاری کنکور سراسری در چهار شهرستان لردگان، اردل، کوهرنگ و بروجن بر عهده این اداره‌کل است، اظهار کرد: برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی شهرستان‌ها انجام شد بنابراین ما آمادگی برگزاری کنکور در این شرایط را داریم.

وی افزود: سالن‌های ورزشی که برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شد، برای برگزاری کنکور سراسری نیز مناسب است، امسال در هیچ‌کدام از مدارس کنکور برگزار نمی‌شود و برای افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور نیز با تائید سازمان سنجش محدودیتی وجود ندارد.

صادقیان با بیان اینکه داوطلبان قبل از حضور در جلسه آزمون کنکور سراسری باید فرم خوداظهاری سلامت را کامل کنند، گفت: استفاده از ماسک الزامی است و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی نیز در حوزه‌های امتحانی و تصحیح اوراق رعایت می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد تقریبی داوطلبان کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: چالش‌ها و مشکلات در برگزاری آزمون‌های حضوری در بحث برگزاری امتحانات نهایی احصا شد و درصدد برطرف کردن آن برای کنکور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه شرایط برای برگزاری کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری مهیا است، گفت: آموزش مراقبان و عوامل برگزاری کنکور در این چند شهرستان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا کنکور سراسری چهارمحال و بختیاری برگزاری کنکور سراسری حوزه های امتحانی کنکور سراسری دانشگاه شهرکرد پروتکل ها اداره کل آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: با حضور ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، داوود قرونه در جمع خبرنگاران گفت: امروز به عنوان پرجمعیت‌ترین روز کنکور سراسری، 25 هزار و 262 زن و 12 هزار و 954 مرد در رشته تجربی و در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی، با هم رقابت کردند.

وی افزود: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در عصر همین روز برگزار شد و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده است. 

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت: 91 هزار و 326 نفر از داوطلبان کنکور سراسری از خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور در نوبت نخست این آزمون با هم رقابت می‌کنند.  

قروته خاطرنشان کرد: با حضور 38 هزار و 216 نفر، رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 از صبح امروز در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 هم روز‌های هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • ۶۲۷۱ داوطلب اسلامشهری در نوبت اول کنکور شرکت کردند
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری