Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند، گفت: طبق برآوردها احتمالا تا ۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است:

 

* طبق گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند و ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
* در حدود ۱۵۰ روز، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان بستری شدند.
* طبق برآوردها احتمالا تا ۳۵ میلیون نفر دیگر نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.
* حدود ۲ برابر باید بیشتر برای مقابله با کرونا ظرفیت ها را افزایش دهیم.
* از هر هزار نفری که مبتلا به کرونا می شوند ۵۰۰ نفر علامتی ندارند و حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارند.
* موج دوم کرونا ناشی از ریختن ترس مردم بود.
* باید تا پایان امسال، آداب و رسوم را کنار بگذاریم.
* ساده‌ترین و موثرترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار فعلی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات است.
* در حال حاضر پنج دارو در اختیار داریم و یک دارو هم در هفته‌های پیش رو وارد چرخه درمان می‌شود.
* در زمینه واکسن هم داریم کار می‌کنیم.
* مبتلایان، مخفی‌کاری نکنند.
* در برابر این بیماری باید «تاب‌آوری ملی» را افزایش دهیم.
* نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است
* همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد.
* کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود.


* باید همه امکانات و تجهیزات برایشان مهیا شود. 
* بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر است.
* امروز همه استان‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند.
* ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد.
* نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد.
* مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم.
* ما در برابر این بیماری حتماً پیروز می‌شویم.
* کارشناسان و روانشناسان برای آلام مردم در فضای حقیقی و مجازی کمک کنند.

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.
وی ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم که زنجیره ابتلا را قطع کنیم. در گزارشی آمده ۲۵ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا هستند.
روحانی با اشاره به موج دوم بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ما باید خود را از لحاظ تخت و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.
وی گفت: از هر ۱۰۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌آند ۵۰۰ نفر علامت ندارد و ممکن است متوجه هم نشوند که این ویروس را گرفتند و از آن عبور می‌کنند. حدود ۳۵۰ نفر از ۱۰۰۰ علائم خفیف دارند و نیاز به بستری شدن ندارد اما ممکن است ۱۵۰ نفر از هزار نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند.
روحانی با تاکید بر اینکه باید تاب‌آوری اقتصادی را افزایش دهیم، اظهار داشت: تولید برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. کالای مورد نیاز مردم باید در دسترس باشد. باید از افرادی که در تولید هستند مراقبت شود اگر دقیق عمل نکنیم خدمات تعطیل می‌شود. باید از این کارگران و مهندسان مراقبت شود.


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نیازمندی ما به بیرون تقریباً صفر است. در بخش سلامت هم نیاز به تاب‌آوری داریم. همه نیروی انسانی که در جبهه دفاع سلامت بوجود آمده باید استراحت کنند و تعدادشان افزایش یابد. کادر درمانی ما انگیزه کافی را دارند و باید سلامت خودشان حفظ شود. باید همه امکانات و تجهیزات برایشان مهیا شود. 
روحانی بیان داشت: بیماری که با آن مواجه هستیم همه گیر و عالم گیر است. امروز همه استان‌ها و شهرهای ما درگیر این بیماری هستند. ما منطقه سفید به معنای اینکه اصلا بیماری نداریم در کشور وجود ندارد. کرونا به ما می‌آموزد که باید به خود اتکا کنیم و روی پای خود ایستادگی کنیم. یک وقتی بود غیر از اینکه کشورهای دیگر ماسک، ونتیلاتور و مواد ضد عفونی به نمی‌دادند گندم هم نمی‌دادند. البته خداروشکر ما نیاز به گندم نداریم و نسبت به قبل ۱۲ درصد افزایش خرید در کشور هم داشته‌ایم.
وی با اشاره به اخلاق در زمان مبارزه با بیماری کرونا گفت: نباید اضطراب برای مردم ایجاد کرد. مردم را به صبر باید توصیه کرد و احساس مقهور بودن هم نکنیم. ما در برابر این بیماری حتما پیروز می‌شویم. کارشناسان و روانشناسان برای آلام مردم در فضای حقیقی و مجازی کمک کنند.

 

آخرین خبر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا روحانی ایران ۲۵ میلیون ایرانی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است