Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه فصل هشتم کاوش و فعالیت های باستان شناسی مشترک ایران و آلمان در محوطه تاریخی ریوی از مهر ماه سال جاری آغاز می شود، گفت: ادامه این پژوهش ها تا پایان سال 1403 برنامه ریزی شده است.

حبیب یزدان پناه افزود: پژوهش های مشترک ایرانی-آلمانی در محوطه ریوی و دشت سملقان هر ساله در شهریور و مهر ماه انجام می شود و این روند متخصصان مختلف علوم باستن شناسی، جغرافیا، ژئوفیزیک، ژئومورفولوژی و زیست محیط از دانشگاه مونیخ، دانشگاه برلین، دانشگاه تهران و دانشگاه شیهد بهشتی تهران فعالیت های متعددی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، وی با بیان اینکه مقرر شده این فعالیت ها تا پایان سال 1403ادامه یابد، ادامه داد: با آغاز پژوهش ها در ریوی، با توجه به اهمیت به اهمیت علمی و گردشگری این اثر تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری موسسه باستان شناسی آلمان، منظمی را تحت عنوان پروژه باستان شناسی ریوی جهت کاوش و پژوهش های باستان شناسی برنامه ریزی کرد.

یزدان پناه اظهارکرد: با توجه به اهمیت و پتانسیل های گردشگری محوطه تاریخی، با حمایت های استانداری، طرح ایجاد سایت موزه گردشگری محوطه تاریخی ریوی در کارگروه گردشگری و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و انتظار می رود همگام با فعالیت های پژوهشی، بستر و زمینه لازم جهت جذب گردشگر و اشتغال زایی پایدار در محوطه تاریخی ریوی فراهم شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت فصل فعالیت های باستان شناسی و مرمتی در محوطه تاریخی انجام شده است، اظهارکرد: فصل جدید کاوش ها در این محوطه تاریخی از مهرماه سال جاری آغاز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تپه ریوی محوطه تاریخی ریوی محوطه تاریخی باستان شناسی فعالیت ها پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز