Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست گروه زنان و خانواده استان قزوین افزود: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و آمار دقیق این کودکان به ما کمک می‌کند تا تحلیل داده‌های آماری داشته باشیم و برای هر کدام از آنها برنامه درستی را پیاده کنیم.

وی در خصوص ساماندهی کودکان کار با بیان اینکه وجود کودکان کار در جامعه یک واقعیت اجتماعی است،اضافه کرد: باید تلاش شود زیان‌های این حوزه به کمترین حد ممکن برسد و مشکلات موجود بر سر راه اشتغال خانواده کودکان کار رفع شود تا شاهد کاهش معضل کودکان کار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بی سواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی  مردم و مسوولان است.

وی اظهار داشت:  آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به به همه مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بی‌سوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی آموزش برای همه است به گونه ای که در هر زمان، شرایط و مکان امکان تحصیل برای هر کس که اراده تحصیل داشته باشد وجود دارد و کارنامه نظام در حوزه آموزش و پرورش بسیار درخشان بوده و می‌تواند حتی به عنوان یک الگو در جهان معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون حقوق کودکان،افزود: همه دولت‌ها موظفند به حقوق بشر از جمله کودکان احترام بگذارند و در این حوزه ۲ موضوع شخصیت کودک و حقوق او بسیار حائز اهمیت است و توجه به آموزش و تربیت مناسب این قشر یک اصل اساسی و از مهم ترین وظایف دولت به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وظیفه دولت‌ها در قبال حقوق کودک و نوجوان، تاکیدات دین اسلام در این خصوص وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و بر اساس این امور فضای خانواده برای کودک و نوجوان باید سالم و امن باشد.

این مسوول تصریح کرد: نظارت بر مهاد کودک باید بیش از پیش صورت گیرد تا  آموزش در کنار تربیت دینی و اسلامی به شکل احسن انجام شود چرا که بعضی خانواده‌ها از نوع تربیت برخی مربیان شکایت دارند که منطبق با اصول اخلاقی و دینی نیست و باید رفع اشکالات در این خصوص مورد تاکید قرار گیرد.

حبیبی با اشاره به تک بعدی بودن آموزش در مدارس، افزود: مدارس ما باید چند بعدی باشد و صرفا به آموزش دروس توجه نکند بلکه در کنار آموزش‌های تحصیلی درس‌های تربیتی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سواد آموزی استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سواد آموزی استان قزوین استانداری قزوین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سواد آموزی استان قزوین استانداری قزوین کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند