Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ما امروز سفر نخست وزیر عراق آقای الکاظمی را به ایران داریم و امیدواریم گفت و گو های خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارتباط موثر با همسایگان از اقدامات دولت در سال های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیعی اظهار داشت: در هفته گذشته پوشش سلامت بیمه سلامت برای اتباع خارجی در دولت مصوب شد که موجب ارتقا سلامت در کشور خودمان شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه منحنی ارز در حال سر به زیر شدن است که حاصل زحمات دولت و بانک مرکزی است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اتخاذ سیاست‌های پولی، بهبود فروش نفت و آرامش روانی به این موضوع کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه عده ای در شب، نرخ ارز را ایجاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی ارز کمتر از نرخ فعلی است. واقعیت های بازار ما از طرف عرضه و تقاضا نشان می‌دهد این قیمت صحیح نیست.

ربیعی، عامل روانی را در نرخ ارز موثر خواند و گفت: در طرف تقاضا کنترل هایی انجام دادیم و تولید داخلی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه با این نرخ ها تولید کننده، مسافر و دانشجو خریدار نبودند، در ادامه گفت: در صحنه خارجی، تحرکات دیپلماتیک ما موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رفتار بهداشتی مردم بهتر شده است، نباید با افزایش و کاهش مرگ، رفتار بهداشتی مردم تغییر کند. مطالعات نشان می دهد اگر ۹۵ درصد مردم ماسک استفاده کنند بهتر از این است که کل کشور را تعطیل کنیم. استفاده از ماسک ۶۲ درصد در جامعه رعایت می‌شود.

وی در مورد تعداد مبتلایان بیماری کرونا گفت: آماری که دولت مد نظرش است صرفاً از طریق سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. در جلسات ستاد ملی کرونا اطلاعاتی مطرح می شود. طبیعتاً اعداد متفاوتی در این گزارش‌ها و تخمین‌ها هست.

ربیعی اظهار داشت: آمار ابتلای همه کشورها بیش از ۱۴ میلیون بوده اما بر اساس تخمین ها بیش از ۲۰۰ میلیون نفر مبتلا در جهان اما بدون علائم بوده اند.

وی با اشاره به اینکه دولت در مورد انعطاف از تصمیمات آمادگی دارد، افزود: دو گانه عادی سازی و کاهش مرگ و میر دوگانه درستی نیست و این آمادگی در دولت وجود دارد در شرایط قرمز تصمیمات مقتضی را بگیرد.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که ممکن است روسیه هم یک توافق بلند مدت با ایران مانند چین داشته باشد؟ گفت: ما قبلاً اعلام کردیم جمهوری اسلامی ایران آماده است با همه کشورهایی که علاقه مند هستند تعامل داشته باشد و روسیه هم از این دست کشورها است. ما سقفی برای تعامل نداریم.

ربیعی در مورد میانجیگری عراق برای بهبود روابط ایران و عربستان و امریکا گفت: سفر آقای الکاظمی در جهت تقویت روابط ایران و عراق است و من این واژه که عقبه استراتژیک هم داریم را بکار می‌بریم. داعش زدایی و رفع تهدیدات زیست محیطی و مبادلات ارزی از مسایل مهم دو جانبه است. ما از همه پیشنهادات استقبال می کنیم اما بحث آمریکا جداست.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران نام تعدادی از مسئولین عراقی را به عنوان عوامل مداخله در شهادت حاج قاسم سلیمانی به عراق می‌دهد، بیان داشت: ما قطعا پیگیری حقوقی واقعی و مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی را دنبال خواهیم کرد اما اینکه نامی را اعلام کنیم را نمی توانم تایید کنم.

ربیعی در مورد پیام دیپلماتیک سفر الکاظمی به ایران اظهار داشت: گفت و گو های آقای ظریف در سفر عراق موثر بوده است. ما موضوعات دو جانبه مهمی با عراق داریم. پیگیری ابعاد شهادت حاج قاسم سلیمانی را آقای ظریف پیگیری و در سفر امروز نخست وزیر عراق هم ادامه دارد. ایجاد منطقه امن و تروریست زدایی هم از بحث های امروز خواهد بود.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟