Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون درباره تامین قیر رایگان در جلسه علنی امروز مجلس گفت: یکی از روش‌هایی که در چند سال اخیر  قرار شده در جهت کمک به اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها، راه‌های روستایی و بهسازی راه‌ها عملیاتی اجرایی شود، تامین قیر برای کارهای عمرانی بود؛ اما در سال‌های گذشته مجلس در این باره مصوبه‌ای داشت که در مقام اجرا عملا با اشکال مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه خود رفته و مسائل و مشکلات را می‌دیدند که کارهای عمرانی آن گونه که باید و شاید، فعال نیست، پس یکی از روش‌هایی که می‌تـوانستیم کارهای عمرانی را در شهرها و روستاها فعال کنیم تامین قیر بود.

مفتح تصریح کرد:‌ با توجه به کمبودها و مشکلات دولت در تامین منابع مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی، بهترین روش فعال سازی این پروژه‌ها تامین قیر است.  با توجه به رای نمایندگان مجلس به دو فوریت طرح تامین قیر رایگان، سعی کردیم که این مصوبه با توجه به امکانات دولت باشد؛ ضمن اینکه اشکالات سال‌های قبل پیش نیاید.

وی گفت:‌ در این ماده واحده طرح مذکور پیش‌بینی کردیم شرکت ملی نفت یک میلیون تن قیر برای این کار تخصیص دهد. در حالی که پیشنهاد قبلی ما دو میلیون تن بود؛ این کاهش برای اجرای بهتر این مصوبه است و به همین دلیل دولت موظف خواهد بود تا چهار هزار میلیارد تومان منبع مالی برای تامین قیر رایگان تخصیص دهد.

وی افزود: ‌طبق پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه ۵۰ درصد یک میلیون تن باید به راه‌های فرعی روستایی و روکش شبکه روستایی و بازآفرینی شهری و مسکن مهر به وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۲۱ درصد از این یک میلیون تن باید در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و محوطه‌های مساجد و حسینیه‌ها در روستا و طرح‌هایی که با مشارکت دهیاری‌ها عملیاتی می‌شود؛ تخصیص پیدا کند.

مفتح گفت:‌ پنج درصد این قیرِ رایگان باید در اختیار سازمان نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان تخصیص یابد و چهار درصد این یک میلیون تن باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای عملیات خاک پوشی سازگار با محیط زیست داده شود.

مفتح افزود:‌ دولت مکلف خواهد بود چهار هزار میلیارد تومان تامین یک میلیون تن قیر رایگان را از محل صرف بودجه‌های عمرانی در اختیار شرکت نفت قرار دهد که این تخصیص باید از همان روز اول باشد و اگر در تامین مالی مشکلی ایجاد شود، بایستی از محل واگذاری اوراق اسلامی تامین شود و دولت باید تا پایان آذر ۹۹ تمامی این کارها را انجام دهد تا عملا قیر رایگان در تمامی پروژه‌های مذکور به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی دولت کارهای عمرانی یک میلیون تن قیر رایگان تامین قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است