Web Analytics Made Easy - Statcounter

حس می‌کردم در دورانی که خبرنگاران دوست دارند زودتر مشاور رسانه‌ای این و آن شوند برای او اُفت نداشت خبرنگار بماند، پیگیر باشد، پرسشگر بماند ... بپذیریم تولد و پرورش انسان و خبرنگاری نظیرِ روح‌الله به این سادگی‌ها نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شاید اگر دیروز این یادداشت را می‌نوشتم، وجه احساسی آن بر سایر وجوه غلبه پیدا می‌کرد، شاید هم توانِ نوشتن نداشتم و حالا بهانه می‌آورم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر روی آقای «روح‌الله رجایی» را نخستین بار در نشست‌های خبری هفتگی محمود احمدی‌نژاد در دوران شهرداری دیدم، با دسته کاغذی در دست، کیفی بر کول و خودکاری که مترصد نوشتن بود و لحن و صدا و شیوه‌ پرسش کردنِ بانمکی که فضای جلسات را شیرین می‌کرد.

حس می‌کردم در دورانی که خبرنگاران دوست دارند زودتر مشاور رسانه‌ای این و آن شوند برای او اُفت نداشت خبرنگار بماند، پیگیر باشد، پرسشگر بماند و‌ محبوب روابط عمومی‌ها و مسؤلان نشود و شاید همین نقطه‌ تفاوت او بود با خیلی از ما.

شاگردی نکرده استاد نشده بود، خبرنگاری را از رسانه محلی آغاز کرده، گزارش‌هایش را بارها روی کاغذ نوشته و پاره کرده بود، او از نسل خبرنگاران دورانِ پیش از گوگل بود که چشمانشان با شنیدن خبر برق می‌زد! خبرنگارانی که برای نوشتن یک گزارش توصیفی، چند روز آواره‌ کوچه و خیابان می‌شدند.

وقتی «خبردار» می‌شد روی زمین بند نبود، عین دونده‌ای که باید زودتر از خط پایان بگذرد و شاید این علاقه‌ی زایدالوصف بود که این اواخر او را به هلال احمر کشاند، به کانونِ خبر ...

برای ما که دو سه نسلِ خبرنگارانِ ایرانی را دیده‌ایم و قلمشان را خوانده‌ایم «روح الله» نمونه‌ی اصیل و به‌روزِ خبرنگارِ محصولِ تفکر انقلاب اسلامی بود که اگر سنش قد می‌داد و پیش از جنگ، خبرنگار شده بود، با سرِ پرشوری که داشت بی‌تردید، شهادت نصیبش می‌شد.

گواهِ این ادعا، تلاش‌های جهادی سال‌های اخیر او در سیل و زلزله و کمک به محرومان است که همه‌ی ما می‌دانیم با عافیت‌طلبی سازگاری ندارد و انجام ذره‌ای از آن‌ها «وجود» می‌خواهد.

حالا همه‌ ما دوستان و رفقایِ رجایی غرق در غمیم، غم بزرگ از دست دادن رفیقی که رفاقت می‌دانست و جای خالی‌اش پرناشدنی است اما غم دیگر از دست دادن رجاییِ خبرنگار است که در کسوت سردبیری جام‌جم می‌توانست تحول‌ها بیافریند؛ بپذیریم تولد و پرورش انسان و خبرنگاری نظیرِ روح‌الله به این سادگی‌ها نیست.

"مَهدی محمدی؛ رئیس فرهنگ‌سرای رسانه"

مرحوم "روح الله رجایی" حضور موثری در سیل گلستان و مازندران داشتتسلیت کدخدایی برای درگذشت روح‌الله رجاییمرحوم روح‌الله رجایی از رویش های مثال‌زدنی انقلاب اسلامی در عرصه رسانه بودتسلیت قالیباف برای درگذشت روح‌الله رجایی"روح‌الله رجایی" سردبیر روزنامه جام جم درگذشت

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,41/CT4 واژه های کاربردی مرتبط رسانه‌های داخلی رسانه بیشتر بخوانید... مرحوم "روح الله رجایی" حضور موثری در سیل گلستان و مازندران داشت تسلیت کدخدایی برای درگذشت روح‌الله رجایی مرحوم روح‌الله رجایی از رویش های مثال‌زدنی انقلاب اسلامی در عرصه رسانه بود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مرحوم "روح الله رجایی" حضور موثری در سیل گلستان و مازندران داشت تسلیت کدخدایی برای درگذشت روح‌الله رجایی مرحوم روح‌الله رجایی از رویش های مثال‌زدنی انقلاب اسلامی در عرصه رسانه بود واژه های کاربردی مرتبط رسانه‌های داخلی رسانه پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ زلزله ۷.۸ ریشتری آلاسکا در آمریکا را لرزاند+عکس ۲ غیبت شهردار تهران در هیئت دولت پس از تخریب طبقه اضافی ملک نهاد ریاست‌جمهوری ۳ "پنجره جمعیتی" بسته شود دیگر برای حل "بحران جمعیت کشور" دیر است! ۴ سخنگوی قوه قضائیه: می‌پذیریم که می‌توانستیم در اطلاع‌رسانی پرونده ۳ اعدامی بهتر عمل کنیم ۵ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۱۵میلیون نفر در جهان +جدول آخرین تغییرات ۶ روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! ۷ ۳۰ نفر از سرشبکه دلالان ارزی در تهران دستگیر شدند/ تأثیر این عملیات بر روی کاهش قیمت دلار ۸ مرگ ۳ عضو یک خانواده بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه مهمترین اخبار اجتماعی "پنجره جمعیتی" بسته شود دیگر برای حل "بحران جمعیت کشور" دیر است! آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/حدود ۲ هزار نفر بستری شدند! زلزله ۷.۸ ریشتری آلاسکا در آمریکا را لرزاند+عکس اخبار غیررسمی از انتقال جسد منصوری به ایران/امتناع پلیس رومانی از تحویل فیلم دوربین‌های مداربسته مهمترین اخبار تسنیم آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت/ هماهنگی‌‌ با بانک مرکزی ‌برای برگرداندن ارزهای‌ صادراتی / برخورد قاطع قضایی با ‌متخلفان ظریف: یک ساعت صحبت امن تلفنی با پوتین داشتم/ قرارداد راهبردی درازمدت با روسیه تدوین می‌شود سرمایه‌گذاری مطلوب هندی‌ها در بندر چابهار‌/ اجرای تعهد ۸۵میلیون‌دلاری تجهیزاتی/ قرارداد "BOT" فعال خواهد شد واشنگتن‌پست: سیاست فشار حداکثری ترامپ مقابل ایران شکست خورد قالیباف در دیدارِ "الکاظمی": پرونده ترور شهید سلیمانی با قدرت پیگیری شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه های داخلی رسانه رسانه های داخلی رسانه برای درگذشت روح الله رجایی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است