Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:40:11 GMT

تولد دوباره یک محسن عزیز

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۱۲۸۲

تولد دوباره یک محسن عزیز

انتشارات سوره مهر به مناسبت سالروز تولد شهید محسن وزوایی، کتاب «یک محسن عزیز» را در قالبی جدید به مخاطبان عرضه کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «یک محسن عزیز»، کاری از فائضه غفار حدادی است که سال گذشته از سوی انتشارات سوره مهر در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب روایتی است مستند از زندگی و زمانه شهید محسن وزوایی، قهرمان نبردهای بازی‌دراز. غفار حدادی که پیش از این نیز در کارنامه خود آثار متعددی در حوزه ادبیات پایداری مانند «خط مقدم» دارد، این‌بار تلاش کرده تا با جست‌وجو  و یافتن راویان متعدد، روایتی نو از زندگی یکی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) ارائه دهد که نقشی تأثیرگذار در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی داشت.

تاکنون آثار مختلفی درباره شهید وزوایی منتشر شده است؛ از «ققنوس فاتح» گرفته تا «آخرین نبرد» اما غفارحدادی در اثر جدید ضمن مطالعه کارهای گذشته، با پیدا کردن اسناد جدید و هم‌صحبتی با راویان متعدد که گاه برای اولین‌بار صورت گرفته، اثری خوش‌خوان ارائه کرده که برای همه به ویژه نسل جوان خواندنی است و لحظات شیرینی را رقم خواهد زد.

یکی از مزیت‌های کتاب «یک محسن عزیز» نامه‌هایی است که شهید وزوایی سال‌ها برای خواهرش در آمریکا ارسال می‌کرد. این نامه‌ها برای نخستین‌بار منتشر شده و بُعد جدیدی از شخصیت شهید وزوایی را بدون پرده در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد.

نویسنده پیش‌تر درباره سبک نگارشش در این کتاب گفته است: کتاب «یک محسن عزیز»  کاری مستند و جامع است که تلاش کردم محتوای آن به قدری مناسب و اثرگذار باشد که علاوه بر جذابیت، زمینه را برای الگوبرداری جوانان از سبک زندگی این شهید بزرگوار فراهم کنم، وقتی با مخاطبان صحبت می‌کنم از جذابیت کتاب برایم می‌گویند، احساس می‌کنم علاقه‌مند شدن به شخصیت شهید در من نویسنده و در مخاطب به یک شکل اتفاق افتاده است، تلاش کردم «شهید محسن وزوایی» را همانطور که بود معرفی کنم.

انتشارات سوره مهر به مناسبت سالروز تولد شهید وزوایی نسخه الکترونیک این اثر را تولید و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کرده است.

چرا باید از شیوه روایت «یک محسن عزیز» دفاع کرد?

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سوره مهر ادبیات دفاع مقدس بیشتر بخوانید... کشف نامه‌های سر به مُهر شهید وزوایی به مقصد آمریکا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کشف نامه‌های سر به مُهر شهید وزوایی به مقصد آمریکا واژه های کاربردی مرتبط سوره مهر ادبیات دفاع مقدس پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟ ۲ رضا رویگری: کسی سراغم را نمی‌گیرد ۳ نگاهی به «سگ شکاری» |وقتی قهرمانان جنگ‌طلب، از مسیح خرج جنایت خود می‌کنند ۴ معیارهای اسلامی در ازدواج از منظر رهبر انقلاب+ عکس ۵ سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ ۶ مستندی متفاوت از شهیدی که حاج قاسم به او ارادت داشت ۷ ماجرای اختلاس‌گرها در "طلاق" ابوالقاسم طالبی/ قطب‌الدین صادقی: چرا تلویزیون سریال ماندگار نمی‌سازد؟ ۸ ایجاد زمینه‌های ظهور و نجات مردم در بیان آیت‌الله بهجت/ چه بلاهایی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است؟ مهمترین اخبار فرهنگی دولت و «سفره‌داران» سینما همدلی کنند/ جان هنرمندانِ مشغول کار نیز در خطر است سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ نگاهی به «سگ شکاری» |وقتی قهرمانان جنگ‌طلب، از مسیح خرج جنایت خود می‌کنند معیارهای اسلامی در ازدواج از منظر رهبر انقلاب+ عکس مهمترین اخبار تسنیم مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران : طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به دست خود نابود خواهد شد عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند مقام سومی موبایل در واردات با وجود تنگنای ارزی/ خروج ۳۵۸ میلیون دلار ارز برای واردات گوشی در ۳ ماه سفارت ایران: تهران از مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوره مهر ادبیات دفاع مقدس سوره مهر ادبیات دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس یک محسن عزیز شهید وزوایی سوره مهر نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد