Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری استان یزد گفت: برای تحقق یک جامعه آرمانی و رو به تعالی، باید بنیان خانواده را بر اصول اساسی استوار کرد، زیرا تحکیم بنیان خانواده، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشستی به مناسبت هفته ازدواج و خانواده، خانواده را کوچک‌ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در اجتماع انسانی ذکر کرد و اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بخواهد رشد و ترقی و توسعه را تجربه کند باید برای تشکیل نهاد خانواده و صیانت از آن برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وجود برنامه‌های متعدد دشمن در زمینه متزلزل ساختن نهاد مقدس خانواده به طُرق مختلف را دلیل بر اهمیت این نهاد مقدس دانست و افزود: اساس پیشرفت و موفقیت بشر مرهون استحکام، سلامت و آرامش خانواده است لذا دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی، خانواده را نشانه گرفته‌اند و میلیاردها دلار برای برهم زدن استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ها با هزاران طرح و نقشه شیطانی هزینه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: خانواده، مهم‌ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد. بنابراین، سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است و نظام اسلامی باید به رشد و توسعه کیفی خانواده توجه کرده و با در اختیار قرار دادن امتیازها و تسهیلات رفاهی، آموزشی و مشاوره‌ای، به ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی خانواده کمک نماید؛ چراکه این کار، بر تربیت نسل آینده اثر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ازدواج باعث تکامل دین و شخصیت انسان می‌شود، اظهار داشت: عدم سازگاری با محیط، تندخویی، نرسیدن به مراحل بالای رشد انسانی و انزوا طلبی از آثار تجرد و عدم تأهل است.

دهشیری، تسهیل و ترویج ازدواج را خواستار شد و بیان داشت: بخشی از سخت گیری ها در ازدواج محصول شرایط فرهنگی جامعه است که باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد، اما بخش دیگر مربوط به مباحث اقتصادی است که باید برای آسان شدن امر ازدواج، به مهندسی هزینه‌های مترتب بر ازدواج پرداخت.

وی به مسئولیت ادارات در زمینه کارکنان مجرد در مجموعه اشاره کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده، باید شرایطی را مهیا کرد و مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا کارکنان مجرد به ازدواج ترغیب شوند، ضمن اینکه شاید باید سخت گیری هایی را نیز برای برخی از کارکنان که بدون دلیل تن به ازدواج نمی‌دهند نیز در نظر گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده آسیب های اجتماعی استان یزد ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین در صد‌وهجدهمین پویش امید و افتخار که در مورد پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد، اما آنقدر پیچیده و سنگین بود به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم چرا که تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین از تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود، اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز با بیان این‌که شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد، اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر