Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در نشست ویدیوکنفرانس با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: تحولات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان با وجود وسعت و گستردگی با سال‌های گذشته متفاوت است و این اقدامات را می‌توان در حوزه جنگل‌کاری، بیابان‌زایی و حوزه آبخیزداری مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی شهرستان وجود داشت اما در ۲ سال اخیر ضمن رفع مشکلات شاهد پایدار بودن محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دهلران گفت: در سال جهش تولید انتظار است همانند سنوات گذشته توجه ویژه در حوزه آبخیزداری در بخش‌های میمه و زرین‌آباد با توجه به سیلابی بودن این بخش با تخصیص اعتبار مناسب و اجرای پروژه‌های آبخیزداری صورت گیرد تا زمینه جلوگیری از گسترش سیلاب در این ۲ بخش فراهم شود.

عسگری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به مراتع و جنگل‌های شهرستان، آسیب‌های فروانی وارد شده است، افزود: امروز با اقدامات بیابان‌زایی و قرق مراتع شاهد توسعه مراتع و جنگل‌های شهرستان هستیم که ادامه این روند نیازمند نگاه ویژه و اختصاص اعتبارات است.

وی یادآور شد: در دشت‌عباس، چم‌هندی و ابوغویر با توجه به حضور عشایر کوچرو بومی و غیربومی شاهد فقر مراتع و توسعه بیابان در این مناطق هستیم که اقدامات خوبی انجام و در دست اقدام است که نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار دهلران گفت: سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث منابع طبیعی شهرستان اختصاص یافت و امسال با وجود محدودیت‌های منابع ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان پیش‌بینی شده است.

عسگری با اشاره به مدیریت مناسب از سوی منابع طبیعی شهرستان در بحث مقابله با آتش‌سوزی‌ها در سال جاری، افزود: مردم در بحث جلوگیری و مهار آتش‌سوزی مراتع نهایت همکاری با منابع طبیعی در این خصوص را داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه با استقرار بخشدار در دشت عباس و از طرفی وسعت شهرستان ایجاد پاسگاه و تکمیل ساختمان دشت عباس و تجهیزات و امکانات و تامین نیروی آن نیازمند عنایت ویژه است که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم با اشاره به ۶۷۰ هزار هکتار وسعت اراضی ملی شهرستان گفت: در بحث کاداستر برای ۲۷۰ هزار هکتار از این اراضی سند تک برگ صادر شده است.

نصراله پارسه افزود: ۱۸۰ هزار هکتار دیگر از این اراضی برای صدور سند به اداره ثبت شهرستان ارجاع شد و صدور سند و اقدامات لازم برای ۲۲۰ هکتار باقی‌مانده از این اراضی در دست اقدام است.

رییس منابع طبیعی وآبخیزداری دهلران به ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای هشت پروژه آبخیزداری این شهرستان از محل اعتبارات ملی اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۶ پروژه تکمیل و ۲ پروژه در بخش‌های زرین‌آباد و میمه در دست اقدام است.

برچسب‌ها ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی