Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه الگویی برای تبدیل زبان صنعت و جامعه به زبان دانشگاه نیاز است از نظام پایش آزاد به‌عنوان گره‌گشای مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه یاد کرد.

اکبر پیرستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان درباره برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: کارهای زیادی برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه صورت گرفته؛ اما ارتباط دانشگاه و صنعت به علت تفاوت زبان دانشگاه با صنعت به‌درستی شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

گسترش بستر اشتغال با «طرح پویش، پایش و رویش»

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، الگویی برای تبدیل زبان صنعت و جامعه به زبان دانشگاه نیاز بوده و این الگو و حلقه گمشده ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی «نظام موضوعات» نام گرفته است.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید خود، طرحی را با عنوان «نظام پایش آزاد» در دستور کار قرار داده که بر اساس این طرح، فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید بر مبنای سیاست‌های کشور طراحی و اجرا شوند.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی (پایش آزاد) دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح باید دانشجویان در پایان‌نامه‌های خود به نیاز صنعت و جامعه پاسخ دهند، گفت: هدفمندسازی برنامه‌های علمی و جهت دادن به پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای نیاز جامعه، صنعت و مساعدت و پشتیبانی برای گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه از اصلی‌ترین مأموریت‌ها و هدف اصلی اجرای این طرح بوده که باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

پیرستانی خاطرنشان کرد: در طرح پایش آزاد، تلاش در جهت‌دهی، تقویت فعالیت همسو و هماهنگ  واحدهای دانشگاهی و توجه به پیشبرد فعالیت‌ها و برنامه‌ها در قالب و با عنوان دانشگاهی یکپارچه در بوده و خلاصه و چکیده این طرح، «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی» است که هدف آن تبدیل چالش‌های کلان کشور به زمینه‌های پژوهشی بوده تا استاد و دانشجو بتوانند بر اساس آن، موضوع پایان‌نامه و یا رساله خود را تعریف کنند.

راهکاری برای برطرف شدن نیازهای جامعه به کمک دانشگاه

رئیس دبیرخانه برنامه علمی (پایش آزاد) دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در تلاشیم که با راه‌اندازی و آغاز فعالیت دبیرخانه علمی این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های برون دانشگاهی و تقویت طرح پایش، پویش و رویش فعال‌تر و پویاتر از سابق بوده و جزء استان‌های پیشرو در این زمینه باشیم.

پیرستانی مطرح کرد: کم‌وبیش همگی تصاویری از پایان‌نامه‌های انباشته‌شده در گوشه و کنار دانشگاه‌ها در ذهن داریم که نه‌تنها از آنها به‌خوبی نگهداری نمی‌شود؛ بلکه علت اصلی انباشت این پایان‌نامه‌ها و دست‌به‌دست شدن این تصاویر، بار علمی پایین و یا ناکارآمدی رساله‌های دانشجویان است.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان و استادان معتقدند دانشگاه‌ها باید نقشه راهی برای مسیر علمی دانشجویان تدوین کنند. از طرفی پایان‌نامه‌های دانشجویان نیازمند حمایت بیشتری از سوی صنعت است که بتوانند منجر به تولید محصول و یا برطرف کردن یکی از چالش‌های کشور باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با توجه به نبود کارای لازم در پایان‌نامه‌ها و رساله دانشجویان و برطرف نشدن نیازهای جامعه و صنعت با وجود پیشرفت علمی کشور و کسب مقام‌های متعدد در جهان تبیین کرد: یکی از کارهای مهم این است که دانشگاه به سراغ صنعت و جامعه برود و از مشکلات آن آگاه شود؛ چراکه تجربه نشان می‌دهد که مشکلات صنعت به زبان دانشگاه مطرح نمی‌شود و راه‌حل دانشگاه برای معضلات صنعت ناشناخته و مبهم است.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نظام پایش آزاد دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی پایان نامه صنعت و دانشگاه پایان نامه ها زبان دانشگاه صنعت و جامعه پایش آزاد فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند