Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:12:47 GMT

دغدغه های جوانان از تریبون نماز جمعه مطرح شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۹۰۴

دغدغه های جوانان از تریبون نماز جمعه مطرح شود

امام خمینی(ره) از نماز جمعه به عنوان سنگر در انقلاب اسلامی یاد می‌کنند، نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به دستور ایشان  پایه‌ریزی شد و برنامه های فرهنگی و دینی بسیاری درحاشیه این آیین سیاسیر و عبادی مطرح و اجرا می‌شود.
یک شهروند پلدختری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نماز جمعه با شرایط خاصی برگزار می‌شود و اهمیت زیادی دارد و در دین اسلام نیز به خواندن آن تاکید زیادی شده و در قرآن مومنان به حضور در این فریضه سیاسی – عبادی  فرا ‌خوانده میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد لرستانی اظهار داشت: به عنوان شهروند پلدختری و فرزند شهید از تمام همشهریان عزیز می خواهم که همیشه در نماز جمعه به عنوان نماد همبستگی، برادری  و اتحاد مسلمانها شرکت کنند که این امر پیروی از ولایت فقیه و ادامه راه شهدا است و ما با شرکت در نماز جمعه ثابت می کنیم که در مقابل استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل تا آخر ایستاده ایم.

خبرنگار روزنامه همشهری بیان کرد: نماز جمعه به فرموده امام راحل، نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام و سنگری است که نباید خالی بماند و این امر می رساند که صفوف به هم پیوسته نماز جمعه که نشان از برادری و اتحاد مسلمانان دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

احسان مهرابی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند، که نماز جمعه زنجیره به هم پیوسته در جامعه اسلامی است که به ابزارهای روز عالی ترین و دشوارترین گفتمان ها را در کشور مستقر می کند و امام جمعه باید در نماز جمعه سیاست های روز دنیا را بیان کند، و چندین سخن پرمعنا و دارای بحث مفصل از بزرگان دین، قرآن و احادیث که اهمیت و جایگاه والای این فریضه را برای ما مشخص می کند.

وی یادآور شد: پیامبر اسلام می‌فرمایند، مردم سعادت شان در بهشت به اندازه سابقه شان در نماز جمعه است، این حدیث شریف به مسلمانان می نمایاند که اگر می خواهید پله های سعادت را طی کنید نسبت به نماز جمعه اهتمام ورزید و شرکت در نماز جمعه از سفارش ها و تاکیدات ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین ما مسلمانان است.

این فعال رسانه ای شهرستان پلدخترگفت: پایگاه نماز جمعه در هر منظری حائز اهمیت است، زیرا از طرفی موجب ارتقاء آگاهی معنوی، آشنایی با سیره اهل بیت (ع)و بعد سیاسی آن آگاهی از مسائل روز دنیا، دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی می شود و از طرفی تریبونی برای بیان مطالبات و خواسته‌های مردم است که تلفیقی از همه اینها،تاثیر عمیقی بر بینش انسان ها و در کل موجب ارتقاء فرهنگ، رفع مشکلات اجتماعی و مقابله با دسیسه های دشمنان است.

وی افزود: نماز دشمن شکن و عبادی- سیاسی جمعه در زمان پیامبر(ص) نیز برگزار شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در طول بیش از ۴۰ سال برکات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی ،اجتماعی، سیاسی و غیره در جامعه به همراه داشته و این سنگر تاکنون در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم تاثیر بسزایی داشته است.

مهرابی یادآورشد: در عین حال نماز جمعه رسانه‌ای موثر و قوی برای بیان و تحلیل جریانات منطقه و نقشه براب کردن توطئه های دشمنان است و همین امر موجب شده دشمن علیه این جایگاه محکم  نقشه‌ها و توطئه های بسیاری طراحی کند و در این را شهدایی از جمله پنج  شهید محراب تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی  افزود: در کنار بیان دیدگاه‌ها در رابطه با اتفاقات و مسائل روز دنیا  و منطقه در تریبون مقدس نماز جمعه، پرداختن به دغدغه‌ها و مسائل پیش روی جوانان به طور قطع جذب بیشتر آنان به این جایگاه موثرتر خواهد بود.

این خبرنگار پلدختری گفت: با توجه به دسترسی آسان امروز مردم به ویژه جوانان به فضای مجازی و رسانه و اهمیت این موضوع، باید تمام رسانه‌ها و تریبون هایی مانند نماز جمعه، مکمل هم باشند تا مسائل و موضوعات در راستای ارتقاء آرمان‌های انقلاب اسلامی درست و به طور شفاف، اطلاع‌رسانی و به آن پرداخته شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدختر گفت: احادیث و روایات زیادی در باب بیان اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام آمده است و سه اجتماع درجامعه  اسلامی رواج دارد، یکی نماز جماعت که روزانه برگزار می‌شود، دوم نماز جمعه که به صورت هفتگی در بین مسلمانان مرسوم است و اجتماع سفر حج که سالانه برگزار می‌شود.

نبی الله ناظری اظهار داشت: اجتماع هفتگی نماز جمعه به خاطر اهمیت خطبه های سیاسی ، عبادی،  اجتماعی مردم و جامعه مورد تاکید فراوانی قرارگرفته و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: همه خانواده های مذهبی و مومن می‌دانند اگر می‌خواهند جوان سالم، مومن، متدین و ساده زیست داشته باشند، باید او را با نماز های جمعه و جماعات و مساجد پیوند داده و مانونس کنند.

رییس کمیته امداد پلدختر گفت: عوامل اجرایی یا ستاد برگزاری نماز جمعه می توانند با برنامه ریزی های مناسب  در راستای خواست و مطالبه جوانان، اشتیاق آنان را برای شرکت در این فریضه عبادی سیاسی بیشتر کنند.

وی افزود: امروز به دلیل ویروس کووید 19  با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا  از شرکت در نماز جمعه محروم شدیم که امید است این بیماری از جهان  رخت بربندد تا بتوان دوباره دراین فریضه پر خیرو برکت شرکت کرد.

رییس دانشکده پرستاری پلدختر گفت: آیات و روایات زیادی در اهمیت نماز جمعه وارد شده و حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری فرمایشات گرانقدری در این راستا دارند و مقام معظم رهبری به شرکت جوانان در نمازجمعه تاکید فراوانی دارند.

اکبر جوادی اظهارداشت: پایگاه نماز جمعه جایگاهی برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و آگاه کردن جامعه و جوانان برای توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و بسیارحائز اهمیت است و باید همه ما قدر و منزلت آن را بدانیم و بیش از پیش به شرکت در نماز جمعه اهتمام ورزیم.

رییس دفتر امام جمعه پلدختر با تبریک پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور گفت: در باب اهمیت نماز جمعه حدیثی از پیامبر اسلام(ص)  نقل شده اگر شخصی در حیات و بعد از حیات من ، نماز جمعه را به دلیل سبک شمردن رها  و ترک کند خداوند برکت را از زندگی او می گیرد.

حجت الاسلام بهنام یعقوبی اظهارداشت: پیامبردر ادامه فرمودند اگر کسی نماز جمعه را ترک کند خداوند سایر نمازهای یومیه او را نمی‌پذیرد و بدانید که زکات و حجش قبول نیست و ادامه دادند که هیچ عمل خیری از او پذیرفته نمی شود تا این که توبه کند و در نماز جمعه شرکت کند.

وی افزود: این احادث پیامبر (ص) اهمیت نماز جمعه را می‌رساند و امام راحل فرمودند نماز جمعه سنگر است و سنگرها را  پر کنید که این جمله در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد.

رییس دفتر امام جمعه پلدختر گفت: تشبیه نماز جمعه از کلام امام راحل به سنگر، اشاره  به این نکته دارد که در جامعه امروز اگر چه در زمان جنگ سخت و دوران دفاع مقدس نیستیم که  دشمن به سمت خاکریز های این کشور شلیک می کرد و آن را مورد هدف قرار می داد، اما جوانان امروزی بدانند دشمن امروز سنگرهایی مانند نماز جمعه را مورد هدف قرار داده که با حفظ آن  پیروزی از آن ما است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی پلدخترگفت: امام جمعه می‌تواند به عنوان زبان گویای مردم در نهاد و تریبون مقدس نماز جمعه، مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و به رفع آن کمک کند.

حجت الاسلام علی صیادی در گفت و گو با خبرنگارایرنا در پلدختر با تبریک سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور، اظهار داشت: تشکیل این مجمع مشورتی در نمازجمعه می‌تواند ارتباط جوانان و امام جمعه در هر شهر را افزایش دهد که این امر باعث حضور این قشر در صفوف نماز و فعالیت‌های ستاد اجرایی نماز جمعه می‌شود.

وی افزود: نمازجمعه با گذشت چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارای جایگاه بسیار ویژه و برجسته‌ای در نظام است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر، گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه در طول این مدت توانسته خدمات شایسته ای در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به جامعه داشته باشد، از طرفی در حفظ و تداوم انقلاب و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و مقابله با جریان‌های نفاق نقش به سزایی ایفا کرده است.

حجت الاسلام صیادی افزود: نماز جمعه می‌تواند خدمات شایسته ای فراتر از فعالیت‌های فعلی، از جمله تلاش در برنامه ریزی برای افزایش جذب جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از برنامه‌های گام دوم انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری، داشته باشد.

وی یادآور شد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه به عنوان فرمانده این قرارگاه نقش مهمی در ارتقای امور فرهنگی و سایر حوزه‌های مرتبط در جامعه دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر، افزود: اعضای دفتر و ستاد نماز جمعه نیز می‌توانند با رفتار خود در جذب جوانان و نوجوانان نقش داشته باشند.

حجت الاسلام صیادی گفت: مردمی و انقلابی بودن، ارتقای آگاهی مردم در دشمن شناسی و بصیرت افزایی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از امامان جمعه است.

وی افزود: امام جمعه می‌تواند به عنوان زبان گویای مردم در نهاد و تریبون مقدس نماز جمعه مسایل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و به رفع آن کمک کند.

امام جمعه پلدختردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نماز جمعه ریشه در قرآن و آموزه های دینی دارد و خداوند متعال آیه 9 سوره مبارکه جمعه اهمیت و جایگاه نماز جمعه در بین مسلمانان و جامعه اسلامی بیان می فرمایند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی  افزود: این فریضه امروز در غیبت  امام عصر(عج) به عنوان  واجب تاخیری و در زمان امام معصوم واجب عینی محسوب می شود .

وی یادآورشد: جوانان باید پای کار باشند و میدان دار برنامه های فرهنگی نماز جمعه و آن را مدیریت کنند و برای تحقق این امر مهم در راستای افزایش جذب جوانان باید کارهای فرهنگی زیبایی در این جایگاه برنامه ریزی شود گرچه نباید تجربه های بزرگترها  نادیده گرفته شود.

امام جمعه پلدخترگفت:.می توان در محیط برگزاری نماز جمعه نمایشگاهی از عکس های مربوط به دستاوردهای انقلاب اسلامی و مناسبت های مختلف برپا کرد که این عاملی برای دخالت دادن ، سهیم کردن و مشارکت دادن جوانان به ویژه دانشجو و دانش آموز است که حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: پرداختن به برنامه های متنوع فرهنگی در فضای نماز جمعه می تواند با ایجاد انگیزه در جوانان ، آنان را به حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تشویق و ترغیب کند.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد:برقراری ارتباط امام جمعه با جوانان ، یکی از عوامل موثر و قوی در جذب این قشر به نماز جمعه است.

امام جمعه پلدختر گفت: وقتی جوانی در نماز جمعه شرکت می کند انتظار دارد، امام جمعه خواسته ها، مشکلات و مسایل پیش رو را مطالبه گری کند و اگر امام جمعه در بیان خطبه ها آنچه که مد نظر جوان و مطالبه گری او است را ارایه دهد ، می تواند عامل موثری برای جذب جوانان به نماز جمعه باشد.

وی افزود: تاثیر بیان واقعیت ها و تحلیل سیاسی روز و علاوه بر آن  مطرح کردن  مسایل مربوط به دین و اخلاق ،احادیث و روایات که در خطبه ها ،توسط امام جمعه بازگو می شود ، بسیارموثر و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام موسوی به مطالبات امامین انقلاب از نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: نماز جمعه یادگار امام راحل و سنگری است که از دیدگاه امام راحل نباید هیچگاه این سنگر خالی بماند و آنچه از کلام مقام معظم رهبری می توان به آن پرداخت بصیرت افزایی، دشمن شناسی و دشمن شکنی در این جایگاه است.

وی افزود: نماز جمعه متعلق به تمام مردم، اقشار و گروه ها و احراب  سیاسی است که از منظر امامان بزرگوار انقلاب عامل اتحاد، وحدت، برادری و انسجام بین همه مردم و سلایق مختلف است.

حجت الاسلام موسوی یادآورشد: جایگاه پر اهمیت نماز جمعه که دشمن همواره از صفوف به هم فشرده مسلمانان در این جایگاه هراس داشته در تمام ابعاد و زمینه ها مایه برکت نظام است که باید روز به روز در راستای ارتقا آن تلاش کرد.

امام جمعه پلدختر، بهترین فعالیت در نماز جمعه را راه اندازی میز خدمت از سوی دستگاه های اجرایی دانست و گفت: ارتباط مردم در این جایگاه با دستگاه های اجرایی و بدنه مدیریت می تواند به ویژه در راستای رفع مشکلات مردم تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها پلدختر سنگر پلدختر امام خمینی(ره) سید محمود طالقانی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر سنگر پلدختر امام خمینی ره سید محمود طالقانی لرستان پلدختر سنگر پلدختر امام خمینی ره سید محمود طالقانی لرستان شرکت در نماز جمعه امام جمعه پلدختر مقام معظم رهبری اهمیت نماز جمعه انقلاب اسلامی جمعه می تواند نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه حجت الاسلام جذب جوانان پلدختر گفت امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند